Rozszerzona rzeczywistość wkracza do motoryzacji
Technologia tzw. rozszerzonej rzeczywistości jest coraz częściej wykorzystywana w produkcji. Teraz z dobrodziejstw modelowania 3D przy pomocy urządzeń HoloLens chce wykorzystać Toyota.
Technologia stworzona przez Microsoft pozwala na „nałożenie” obrazu 3D na rzeczywisty widok. Technologia ta już jest wykorzystywana w produkcji z kolei start-upy (także z Polski) pracują nad skuteczniejszym wdrażaniem tych rozwiązań.
Toyota jest kolejną firmą z branży motoryzacyjnej, która chce sięgnąć po HoloLens. Wcześniej uczynił to Ford, który wykorzystuje ją do prac projektowych, podobnie jak producent samochodów ciężarowych Paccar, z kolei Daimler nabył 100 urządzeń HoloLens w celach szkoleniowych - mają z nich korzystać mechanicy pracujący nad układami hamulcowymi.
Z kolei Toyota chce wykorzystać tę technologię na większą skalę niż kiedykolwiek - w siedzibie firmy w japońskiej prefekturze Aichi trwają prace nad wdrożeniem HoloLens do produkcji w jak najszerszej skali, przede wszystkim w celu przyspieszenia szeregu procesów - głównie jeśli chodzi o analizę grubości materiałów a także zapobieganiu korozji i utrzymaniu jednolitego koloru lakieru. Tego typu procesy zajmują zwykle około doby, natomiast, jak podkreśla pilotujący program Koichi Kayano, HoloLens pozwala skrócić działania do czterech godzin.
CNN Money/ as/