Polacy chętniej ćwiczą w domach. Rośnie sprzedaż sprzętu
Styczeń sprzyja realizacji postanowień noworocznych i rozpoczynaniu nowych aktywności. Co roku niemal ¾ Polaków stawia sobie nowe cele na nadchodzące miesiące, a do najczęstszych postanowień należy chęć zadbania o zdrowie i kondycję fizyczną
W obliczu ograniczonego dostępu do siłowni i sklepów sportowych, wyraźny przyrost zamówień sprzętu do domowej siłowni notują platformy internetowe. Największą dynamikę wzrostu na Empik.com wykazuje segment akcesoriów treningowych – aż +400% rok do roku. Na pierwszym miejscu TOPu sprzedaży znajdują się rollery do masażu, a za nimi najchętniej kupowane są ekspandery i gumy, hula-hop, hantle i obciążenia oraz maty do ćwiczeń. Wzmacniamy się także od środka – witaminy wspierające odporność organizmu wyprzedzają popularnością suplementy diety.
Sport to zdrowie
Jak wskazują liczne badania, nawet 20 minut aktywności sportowej dziennie wzmacnia siły organizmu i pozwala dotlenić mózg. Na podjęcie aktywnego wyzwania lub intensyfikację dotychczasowych treningów wraz z nadejściem nowego roku zdecydowało się coraz więcej Polaków. Świadczy o tym zwiększony popyt na produkty do uprawiania sportu i urządzania domowych siłowni. Różnorodny asortyment – od niewielkich hantli, przez odzież i elektronikę sportową, po pełnowymiarowe bieżnie i rowery stacjonarne, coraz chętniej kupowany jest w internecie, w tym na platformach typu marketplace. Na jednej z największych w Polsce, Empik.com, kategoria ta odpowiada już za 11% całościowego obrotu sklepu internetowego. Asortyment ok. 84 tys. unikalnych produktów oferuje tu ok. 400 sprzedawców, a w ostatnim czasie do grona firm partnerskich dołączył Intersport.
Rozszerzanie współpracy z tak silnymi markami jak Intersport to jeden z filarów naszej strategii, który wzmacnia konkurencyjność i siłę rynkową platformy Empik.com. Pozwala nam to stale rozwijać asortyment o nowe typy produktów, dedykowane kolejnym dyscyplinom sportowym. Aktualnie największym zainteresowaniem cieszą się akcesoria do ćwiczeń poza profesjonalnymi obiektami sportowymi, ale nie zapominamy o kategoriach, które wraz z nadejściem kolejnych miesięcy ponownie zyskają na znaczeniu jak np. sporty sezonowe, rowery, skating, turystyka czy bieganie. W dalszym ciągu można spodziewać się uzupełniania oferty m.in. o sporty wodne, w tym żeglarstwo czy deski „sup” – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku.
Coraz lepiej wyposażona domowa siłownia
Choć Polacy ruszyli na zakupy sportowe już w trakcie pierwszego lockdownu w marcu ub.r., trend ten powtórnie widoczny był jesienią i szczególnie mocno kontynuowany jest teraz, wraz z nadejściem nowego roku. Obecnie na znaczeniu jeszcze mocniej zyskały różnorodne akcesoria sportowe. Praca zdalna i dominacja siedzącego trybu życia sprawiły, że największym zainteresowaniem klientów Empik.com cieszą się rollery do masażu. Dynamika wzrostu sprzedaży tego produktu to aż +11 000% rok do roku. Za nimi plasują się popularne wśród dorosłych i dzieci hula-hoop (+885%), a dalej hantle i obciążenia (+799%), maty do ćwiczeń (+455%), stepy (+420%), uchwyty do pompek (+358%) czy wałki treningowe (+309%).
Wydawać by się mogło, że w urządzaniu domowej siłowni największym ograniczeniem może być znalezienie wystarczającej przestrzeni, jednak klienci równie chętnie sięgają po większe i cięższe urządzenia. Sprzedaż sprzętu fitness na Empik.com wzrosła w ostatnim czasie o +350% rok do roku, a sprzętu siłowego o +224%. Obok zaaranżowania przestrzeni równie ważne pozostaje uzupełnienie szafy o stroje sportowe. Obuwie i odzież treningowa odpowiadają za znacząca część sprzedaży w kategorii Sport – odpowiednio +586% i +334%.
Wzmocnienie od wewnątrz
W ostatnich latach mocno rozwinął się rynek suplementów sportowych, mających wspierać efekty wysiłku fizycznego “od środka”. W dobie pandemii ich popularność wyraźnie ustępuje miejsca produktom witaminowym, zawierającym substancje mogące wpływać na wzmocnienie odporności. Dynamika wzrostu sprzedaży w tej kategorii na Empik.com wynosi ok. 60% rok do roku.
Czytaj też: 7 nieoczywistych efektów epidemii
Mat.Pras, Empik/KG