Informacje
Paramount Skydance ogłosił próbę wrogiego przejęcia Warner Bros. Discovery / autor: Pixabay
Paramount Skydance ogłosił próbę wrogiego przejęcia Warner Bros. Discovery / autor: Pixabay

PILNE

Biznesowa wojna. Paramount przebija ofertę Netflixa

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 grudnia 2025, 16:26

  • Powiększ tekst

Paramount Skydance ogłosił w poniedziałek próbę wrogiego przejęcia Warner Bros. Discovery, oferując akcjonariuszom spółki 30 USD za akcję z pominięciem zarządu WBD. Oferta dotyczy zakupu całej spółki, łącznie z kanałami takimi jak TVN i CNN, i opiewa na 108 mld USD - o 26 mld więcej niż oferta Netfliksa.

Koncern poinformował w komunikacie, że zdecydował się na publiczne złożenie oferty akcjonariuszom WBD z pominięciem zarządu, bo mimo przedstawienia sześciu propozycji nabycia WBD jego kierownictwo „nigdy znacząco nie zaangażowało się” w negocjacje.

Paramount przekazał teraz swoją ofertę bezpośrednio akcjonariuszom WBD i jej radzie dyrektorów, aby zapewnić im możliwość skorzystania z tej zdecydowanie lepszej alternatywy” - napisano. Oferta Paramount za akcje WBD jest o 2,25 dol. za akcję wyższa od oferty Netlfiksa, lecz w odróżnieniu od niej przewiduje zakup całego przedsiębiorstwa, razem z kanałami telewizyjnymi, w tym CNN i TVN.

»» O uzgodnieniu przejęcia Warner Bros. przez Netflix czytaj tutaj:

Donald Trump będzie miał Netflix na oku

Pyrrusowe zwycięstwo Netflixa. Czy wkroczy Waszyngton?

Powstaje gigant mediów i najcenniejsza firma Hollywood

Netflix wygrał wyścig o przejęcie WarnerBros. Discovery

PAP, sek

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje

»»Zamach w NBP! Grupa członków zarządu chce obalić A. Glapińskiego! Tusk dąży do wprowadzenia euro! – oglądaj w telewizji wPolsce24

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych