"Gazeta Wyborcza" nie składa broni: Agora restrukturyzuje segment prasy, ale planuje rozwój innych pionów
Po pierwszym półroczu 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły blisko 585 mln zł i były o 1,6 proc. wyższe w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Wynik EBITDA obniżył się jednak z 59,6 mln zł do 50,9 mln zł, a zysk operacyjny spadł z 6,1 mln zł do 1,7 mln zł. Jednocześnie na poziomie wyniku netto odnotowano stratę wynoszącą 11,1 mln zł w porównaniu do zysku netto na poziomie 4,8 mln zł wygenerowanego w pierwszym półroczu 2015 roku, choć częściowo miała na to wpływ jednorazowa transakcja nabycia udziałów spółki GoldenLine.
Pewnym wyzwaniem dla Grupy Kapitałowej Agora są obserwowane negatywne trendy rynkowe, w tym malejące wydatki na reklamę w prasie oraz spadająca sprzedaż egzemplarzowa wydań w formie drukowanej, które odciskają piętno na wynikach finansowych giełdowej spółki. Aby się im przeciwstawić, kierownictwo emitenta zdecydowało o podjęciu działań optymalizacyjnych, obejmujących między innymi redukcję zatrudnienia, rezygnację z wydawania dziennika „Metrocafe.pl” oraz zmianę formuły wydawniczej „Gazety Wyborczej”. Oceniając perspektywy Grupy Agora na przyszłość, warto także zwrócić uwagę na kontynuację rozbudowy sieci kin Helios (planowane otwarcia nowych obiektów), dalszy rozwój w obszarze reklamy zewnętrznej czy też budowanie pozycji na rynku telewizyjnym.
SII/ as/