Informacje

Fot. Fratria
Fot. Fratria

Gdańsk może stać się największym portem na Bałtyku. Mają to umożliwić kolejne inwestycje

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 17 sierpnia 2017, 16:32

  • 2
  • Powiększ tekst

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę o współpracy z firmą Doraco zakładającą prace polegające na wydłużeniu i pogłębieniu toru wodnego oraz modernizacji nabrzeży, poinformowało Ministerstwo Rozwoju

Dzięki dynamicznej rozbudowie Port Gdańsk ma szansę w perspektywie kilku lat stać się największym głębokomorskim portem Bałtyku. Olbrzymie nakłady ZMPG na rozwój infrastruktury portowej idą w parze z inwestycjami operatorów działających na terenie Portu Gdańsk. Warto pamiętać, że duża część niezbędnych środków pochodzi z dotacji unijnych. Łącznie do 2020 roku poziom inwestycji w Porcie Gdańsk sięgnie 3 mld zł - powiedział prezes ZMPG Łukasz Greinke.

Inwestycją jest częścią większego projektu "Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku". Całkowita wartość tego przedsięwzięcia wynosi ponad 110 mln euro. Środki pochodzą w większości z funduszy Unii Europejskiej, pozyskanych w ramach Instrumentu „Łącząc Europę" (CEF), podano także.

Porozumienie obejmuje prace polegające na wydłużeniu i pogłębieniu toru wodnego oraz modernizacji nabrzeży. W efekcie usprawniona zostanie żegluga w gdańskim porcie - czytamy w komunikacie.

Prace budowlane przy Nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeżu Mew zakończone zostaną w 2020 r, podano również.

Port w Gdańsku jest jednym z kluczowych punktów na szlaku Bałtyk - Adriatyk. Dlatego każda złotówka przeznaczona na jego rozbudowę to inwestycja, a nie wydatek. Tych złotówek z samego CEF mamy już 500 mln na 3 inwestycje realizowane tylko przez Zarząd Portu. Blisko drugie tyle trafi np. do PKP PLK na lepszą jakość połączenia kolejowego z portem - powiedział wiceminister rozwoju Witold Słowik.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jest spółką prawa handlowego utworzoną w 1998 r. Spółka kontynuuje w tym zakresie tradycje wszystkich poprzednich podmiotów gospodarujących w granicach portu w Gdańsku, z których ostatnim był Zarząd Portu Gdańsk SA. Udziałowcami spółki są: Skarb Państwa, Gmina Gdańsk oraz uprawnieni pracownicy.

ISBNews, MS

Powiązane tematy

Komentarze