Informacje

Jadwiga Emilewicz, Chris Jamroz, Sarah Chamberlain / autor: PAP/Tomasz Gzell
Jadwiga Emilewicz, Chris Jamroz, Sarah Chamberlain / autor: PAP/Tomasz Gzell

Kierunek: Zachód, przystanek Waszyngton

Maksymilian Wysocki

Maksymilian Wysocki

Dziennikarz, publicysta, ekspert w dziedzinie wizerunku i marketingu internetowego, redaktor zarządzający portalu wGospodarce.pl

  • Opublikowano: 4 kwietnia 2018, 21:03

  • Powiększ tekst

Powołano dziś oficjalnie do życia Polską Izbę Handlową w USA. Rozmawialiśmy z kluczowymi uczestnikami dzisiejszego wydarzenia o szansach i wyzwaniach polskich przedsiębiorców w ekspansji na USA

Chris Jamroz, nowo mianowany prezes Polskiej Izby Handlowej w Stanach Zjednoczonych, określił, że jego zadaniem na najbliższe miesiące jest kierowanie wizerunku Polski jako partnera handlowego i miejsca inwestycji, ale także jako kraju bogatego, który ma portfel i jest w stanie kupować amerykańskie produkty i usługi. Stanie on w roli frontmana na różnych targach organizowanych w USA oraz konferencji, gdyż – w jego ocenie – jest to najskuteczniejsza forma promocji biznesu.

Twierdzi on, że można i należy odzyskać równowagę w relacjach handlowych, bo Polska ma dużo do zaoferowania. Obecny czas ma być najlepszy dla wykreowania nowego wizerunku naszego jako kraju. W jego ocenie, jesteśmy bogatym krajem i nie ma co się tego wstydzić. Kupujemy bardzo dużo w Stanach Zjednoczonych i musimy zadbać o to, by korzyść była obustronna, nie tylko dla Amerykanów.

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP - banku, który został pierwszą firmą w składzie członków nowej izby w Waszyngtonie, i współpracuje już z największymi instytucjami, jak JP Morgan i Bank of America - podkreślił, że Christopher Jamroz jest taką osobą, która będzie od teraz mediatorem polskiego biznesu w USA, a jego atutami są zarówno możliwość wykorzystania jego osobistego sukcesu, jaki odniósł w biznesie w Stanach, jak i rozległych relacji z Amerykanami, którzy są w pierwszej 500 Forbesa.

Jaki rodzaj biznesu z Polski ma największe szanse na amerykańskim rynku?

Prezes Jagiełło największych szans dla polskiego biznesu upatruje w sprzedaży usług polskich firm informatycznych w USA. Natomiast wiceszef PAIH Krzysztof Senger stwierdził, że już mamy bardzo dobrą renomę w Ameryce, a największą szansę na sukces mają firmy z branży ICT – technologii teleinformatycznych, IT, programiści IT, a także centra wspierania biznesu. Uważa też, co może zaskakiwać, że jest również szansa zaistnienia polskich firm jako podwykonawców w amerykańskiej motoryzacji. Co do miejsc na zaczepienie nowego biznesu w Stanach upatrywałby szans w Atlancie lub Austin - wschodzących gwiazdach w amerykańskiej gospodarki.

PAIH oferuje polskim przedsiębiorcom chcącym zaistnieć w USA badanie due diligence, ocenę perspektyw na rozwinięcie biznesu w Stanach Zjednoczonych oraz sprawdzenie jacy partnerzy biznesowi są odpowiedni dla danego przedsiębiorcy. Pomaga w ten sposób urealniać pomysły przedsiębiorców konfrontując pomysły z liczbami.

Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że grupa PFR pomaga w ekspansji, nie finansując bezpośrednio, ale posiadając na rynkach lokalnych szeroką sieć kontaktów do instytucji finansujących, jak Venture Capital, dzięki którym przedsiębiorcy mogą pozyskać finansowanie.

Maksymilian Wysocki

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych