Informacje

Stacja PKN Orlen / autor: Fratria
Stacja PKN Orlen / autor: Fratria

PKN ORLEN wpiera polskich producentów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano · 7 maja 2020, 14:00

  • 1
  • Tagi: 590 Brubeck Kosuń Kupuje bo polskie Orlen patriotyzm patriotyzm gospodarczy patriotyzm konsumencki PKN Orlen polskie produkty Produkt polski Teofilów Trzciałkowski
  • Powiększ tekst

PKN ORLEN konsekwentnie zwiększa dostępność produktów wytworzonych w Polsce na swoich stacjach, rozszerzając współpracę z kolejnymi krajowymi producentami. W ofercie stacji ORLEN dostępne są już maski zwiększające ochronę przed koronawirusem od dwóch polskich dostawców. Dzięki współpracy z PKN ORLEN możliwy był nie tylko rozwój firm, ale też utrzymanie 400 miejsc pracy u jednego z producentów

W dobie trwającej pandemii koronawirusa polska gospodarka potrzebuje patriotyzmu gospodarczego, a szczególnie patriotyzmu konsumenckiego, który może łagodzić skutki kryzysu gospodarczego. Od początku zachęcałem do wspierania polskich producentów, w tym małych rodzinnych biznesów. W naszej sieci świadomie dobieramy dostawców i dbamy o to, aby na naszych półkach było dostępnych jak najwięcej polskich produktów. To wyraz naszej solidarności i dbałości o krajową gospodarkę – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN ORLEN

Klienci stacji ORLEN mogą nabyć wielorazowe maski ochronne wspierające zabezpieczenie przed zarażeniem koronawirusem od dwóch polskich firm – Brubeck i Teofilów. Maski produkcji Brubeck pakowane są po 1 lub 3 sztuki i wykonane są z funkcyjnych mikrowłókien. Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii efektywność ich działania antybakteryjnego nie zmniejsza się nawet podczas wielokrotnego prania. Gwarantują one trwałą ochronę najwyższego stopnia i pozwalają na swobodne oddychanie. W przypadku masek Teofilów dostępne są opakowania zawierające po 3 sztuki produktu, posiadającego m.in. certyfikat OekoTex Standard 100.

Ostanie miesiące wymagały od nas dużo pracy i determinacji, aby nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Aby nasza dotychczasowa praca nie poszła na marne, nie wystarczy pomysł i przestawienie się na szycie maseczek ochronnych. Potrzebny jest przede wszystkim stabilny partner, który ci zaufa. I tu z pomocą pojawia się ORLEN, dzięki któremu nie tylko mamy szansę utrzymać się na rynku, ale i zachować 400 miejsc pracy – powiedział Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający Brubeck.

Teofilów to polska firma z blisko 50-letnią tradycją w produkcji i sprzedaży wysokiej jakości dzianin, posiadająca certyfikaty potwierdzające najwyższą klasę produktu.

Chcieliśmy wykorzystać swoje doświadczenie dla poprawy bezpieczeństwa naszego społeczeństwa i dalszego rozwoju spółki. Z tego względu tuż po pojawieniu się w Polsce pierwszych przypadków zachorowań na COVID-19 rozpoczęliśmy prace technologiczne, testy, a następnie szycie maseczek ochronnych wielorazowego użytku i podjęliśmy współpracę z PKN ORLEN. Jesteśmy przekonani, że zdecydowanie łatwiej jest przejść przez kryzys, kiedy polskie firmy wspólnie łączą siły, aby przeciwdziałać skutkom pandemii. Wierzymy, że współpraca ta umożliwi nam szybkie dotarcie z naszym produktem do szerokiego grona odbiorców, poszukujących najwyższej jakości produktów oraz pozwoli na dalszy rozwój naszej firmy oraz wzrost produkcji wyrobów tekstylnych w Polsce - powiedział Mariusz Trzciałkowski, prezes Teofilów.

Sieć detaliczna ORLEN licząca blisko 1800 stacji w całej Polsce – powoduje, że małe, często rodzinne firmy, mają szansę w obecnej sytuacji utrzymać się na rynku. Aż 85 proc. produktów dostępnych na stacjach ORLEN zostało wytworzonych w Polsce. Współpraca PKN ORLEN z rodzimymi przedsiębiorstwami nie tylko wzmacnia polską gospodarkę, ale jest także zgodna z oczekiwaniami klientów. Badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań instytutu Kantar 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci, tacy jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Ponadto większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.

mw, mat. prasowe

Komentarze