Dała się nabrać na „rachunek za prąd”. Straciła 3 tys. zł
Mieszkanka powiatu biłgorajskiego dała się nabrać na fałszywego SMS-a. W wyniku tego kobieta straciła z konta 3000 złotych – informuje portal lublin112.pl.
Do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 44-letnia mieszkanka powiatu. Kobieta przekazała policjantom, że otrzymała wiadomość SMS o treści „PGE: Na dzień 1.06 zaplanowano odłączanie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3.46 złotych Zapłać teraz na: https://cli.co/platnosc-pge-49fhdb3”.
Kobieta kliknęła w przesłany link i została przekierowana na stronę, na której wybrała swój bank. Zalogowała się na swoje konto, co potwierdziła wygenerowanym kodem.
Po chwili okazało się, że jej dane zostały zmienione i zablokowano jej dostęp do bankowości elektronicznej. W efekcie z jej konta zniknęło 3 tys. zł, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie. Policjanci ustalają okoliczności tej sprawy.
Lublin112.pl/RO
CZYTAJ TEŻ: Adam Niedzielski o luzowaniu obostrzeń, certyfikatach, kwarantannie i edukacji na temat szczepień