Informacje

Marcin Chludziński  / autor: PAP MediaRoom
Marcin Chludziński / autor: PAP MediaRoom

KGHM: Warto dążyć do budowania wizerunku dobrego pracodawcy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 września 2021, 20:10

  • 0
  • Powiększ tekst

Dla największych przedsiębiorstw budowa wizerunku dobrego pracodawcy nie jest łatwym zadaniem, ale w oparciu o realne wartości przynosi wymierne korzyści i co najważniejsze mocniej utożsamia pracowników z firmą - stwierdzili uczestnicy panelu na Forum Ekonomicznym w Karpaczu poświęconego tematyce employer brandingu.

Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź S.A zaznaczył, że budowanie wizerunku dobrego pracodawcy zarówno wśród obecnych pracowników, jak i osób, które dopiero pracy szukają, wydaje się obecnie nieodzowne. Docelowo pozwala bowiem pozyskiwać lepsze kadry, które ostatecznie mocniej utożsamiają się z firmą.

Zdaniem Chludzińskiego udaje się to wyłącznie wtedy, kiedy budowanie wizerunku opiera się na realnych wartościach, takich jak chociażby odwaga i odpowiedzialność. Szczególnie w dużych przedsiębiorstwach (KGHM zatrudnia ponad 30 tys. pracowników) aspekt skutecznego employer brandingu stanowi mimo wszystko ogromne wyzwanie.

Pandemia koronawirusa w opinii Marcina Chludzińskiego okazała się prawdziwym poligonem zarówno dla procedur, jak i kompetencji miękkich kadry menedżerskiej, która w sytuacji kryzysowej musiała zająć się zarządzaniem kryzysowym. Kluczowa okazała się wtedy zdolność przekazywania wiedzy pracownikom.

Jak zauważył prezes KGHM, firma ma szereg narzędzi do budowania mocniejszej identyfikacji z pracodawcą, wśród których wymienił możliwość udziału pracowników w wypracowanym zysku przedsiębiorstwa. Takie działania firmy są oceniane przez samych pracowników bardzo pozytywnie, o czym świadczą wyniki wewnętrznych badań.

O wysokiej ocenie pracowników z uwzględnieniem wsparcia dla życia rodzinnego opowiedziała szerzej w rozmowie z PAP MediaRoom Magdalena Wróbel, dyrektor naczelna ds. zarządzania zasobami ludzkimi w KGHM Polska Miedź S.A. W jej opinii dialog pracodawcy z pracownikiem jest kluczem do zrozumienia jego potrzeb oraz oczekiwań.

Wróbel przypomniała również tematykę kultury organizacyjnej, która wielokrotnie poruszana była w trakcie dyskusji pomiędzy panelistami. KGHM jako firma mocno związana z tematyką bezpieczeństwa, integracji i odwagi zdaniem Magdaleny Wróbel stoi niejako w uprzywilejowanej pozycji do wyznaczania pozytywnych trendów w employer brandingu.

Dyrektor naczelna ds. zarządzania zasobami ludzkimi w KGHM zaznaczyła, że istotą dobrego employer brandingu jest traktowanie go nie jako reklamy produktu na zewnątrz, ale tworzenie tego systemu z pracownikami, a zatem do wewnątrz. Zadaniem firmy jest przy tym identyfikacja rozbieżności między stanem oczekiwanym przez firmę i pracowników.

Panel o employer brandingu z udziałem przedstawicieli KGHM odbył się w ramach jubileuszowego XXX Forum Ekonomicznego zorganizowanego w dniach 7-9 września 2021 roku w Karpaczu.

Czytaj też: Prezes PGE: wspólnie rozwiązujmy problemy Turowa

PAP MediaRoom/kp

Powiązane tematy

Komentarze