Nowy odcinek trasy S8 będzie kosztował prawie 250 mln zł
248,8 mln zł będzie kosztowała budowa 9,4 km trasy S8 Warszawa-Białystok na odcinku od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego.
To druga spośród trzech planowanych umów na realizację trzech odcinków S8 w granicach województwa mazowieckiego, za które odpowiada białostocki oddział GDDKiA. Pierwszą umowę podpisano kilka dni temu. Dotyczy ona budowy 13 km odcinka od Wyszkowa do Poręby. Ten fragment S8 zbuduje za 334,7 mln zł firma Skanska.
Nie ma jeszcze umowy na odcinek od Poręby do Ostrowi Mazowieckiej (16 km). Najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu na sumę 404,4 mln zł złożyło konsorcjum firm: PORR Polska Infrastructure SA oraz Unibep SA.
S8 Warszawa-Białystok to jedna z najważniejszych i kluczowych dróg i na Mazowszu, i w województwie podlaskim. Dokończenie drogi do 2020 r. jest m.in. zapisane w kontrakcie terytorialnym województwa podlaskiego z rządem, który był zawierany we wrześniu 2014 r. na lata 2014-2023.
POLAQUA sp. z o.o. wygrała przetarg na odcinek od istniejącej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego w listopadzie 2015 r. Rzecznik białostockiej GDDKiA Rafał Malinowski poinformował w komunikacie, że zgodnie z umową, POLAQUA ma zakończyć budowę w trzecim kwartale 2018 r. Na zbudowanie drogi firma będzie miała 22 miesiące. Trasa będzie dwujezdniowa, powstaną 4 wiadukty, 5 przejść dla zwierząt, jedna kładka dla pieszych. Droga będzie miała nawierzchnię asfaltową.
GDDKiA w Białymstoku zapłaci ponadto 7,7 mln zł konsorcjum firm z liderem Getinsa Polska sp. z o.o. na nadzór inwestorski nad budową odcinka od Ostrowi do granicy województw. We wtorek również podpisano umowę w tej sprawie.
Na całym podlaskim fragmencie S8 ma być gotowa do 2017 r. Powstaną brakujące odcinki: od granicy województw podlaskiego i mazowieckiego do już istniejącej obwodnicy Zambrowa, od tej obwodnicy do Mężenina i od Mężenina do Jeżewa. Łącznie to ok. 45 km trasy. Wartość tych inwestycji to pond 1,3 md zł - informowali wcześniej drogowcy. GDDKiA zapowiadała już wcześniej, że z końcem 2016 r. kierowcy będą mogli korzystać z odcinka od istniejącej obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa do Mężenina wraz z obejściem Mężenina.
Również we wtorek wojewoda mazowiecki wydał decyzję zezwalającą na budowę ostatniego odcinka obwodnicy Marek od Kobyłki do Radzymina o długości 7 km, która również będzie fragmentem S8 Warszawa-Białystok.
Dotychczas w Podlaskiem na trasie S8 gotowy jest 23-kilometrowy odcinek Białystok-Jeżewo oraz 11-kilometrowa obwodnica Zambrowa i Wiśniewa.
(PAP)