Zakazane reklamy 17 specyfików, również tych dla dzieci – wprowadzały w błąd sugerując szybkie wyzdrowienie
Główny Inspektor Farmaceutyczny wstrzymał reklamy 17 specyfików, w tym bardzo popularnych środków zażywanych w czasie przeziębień. GIF stwierdził,że reklamy tych specyfików wprowadzały w błąd.
GIF wstrzymał reklamy takich farmaceutyków jak: Gripex Max i Gripex HotActive Forte, Cholinex Intens, Sudafed, Ibuprom i popularnego syropu dla dzieci Neosine.
Reklamy tych specyfików wprowadzały w błąd. W przypadku Neosine w reklamie widzimy, że chłopiec dzięki syropowi szybko wyzdrowiał, a dziewczynka nie dała się chorobie. Syrop miał sprawić, że dzieci będą odporne na infekcję.
Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał wstrzymanie tej reklamy, bo - jak argumentował - ewidentnie wprowadza ona w błąd. Polecany w niej syrop nie jest bowiem panaceum na grypę, tylko zaleca się go pacjentom ze skłonnościami do powtarzających się infekcji górnych dróg oddechowych — informuje serwis nto.pl.
Wiele reklam to wierutne bzdury, opowieści o lekach trudne do udowodnienia. Jeśli np. grypa byłaby tak łatwa do opanowania, że wystarczy syrop, nie byłoby epidemii —podkreśla Marek Brach, wojewódzki inspektor farmaceutyczny.
Lekarze i farmaceuci wciąż podkreślają, by nie wierzyć ślepo reklamom, które niestety mogą wprowadzać pacjentów w błąd. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia, każda reklama dostępnych preparatów musi zawierać następujące informacje: nazwę produktu leczniczego, nazwę powszechnie stosowaną substancji czynnej, dawkę lub stężenie substancji czynnej, postać farmaceutyczną, wskazanie i przeciwwskazania do stosowania a także wskazanie podmiotu odpowiedzialnego. I rzeczywiście większość reklam informacje te zawiera, ale często nie są one dostępne w sposób widoczny i czytelny, przemykając tylko przez ekran telewizora.
Źródło: wSumie.pl, sek