Polska atrakcyjna dla transportu i logistyki
Polska stała się krajem zajmującym trzecie miejsce, jeśli chodzi o atrakcyjność lokalizacji dla firm zajmujących się transportem i logistyką.
Jak powiedział Bartłomiej Dębski, country manager w Cartrack Polska, powoduje to, że powstaje także mnóstwo przedsiębiorstw obsługujących tę branżę. Przykładem jest DELL, który chętnie inwestuje w Polsce, a jedno miejsce pracy utworzone przez amerykański koncern powoduje powstanie czterech stanowisk w firmach dedukujących mu swoje usługi.
– Mowa o transporcie, logistyce, ale także m.in. usługach gastronomicznych świadczonych na rzecz podmiotów takich, jak DELL. Podobny efekt będzie z pewnością towarzyszył sytuowaniu w Polsce przedsiębiorstw z branży logistycznej – co w przypadku podmiotów zajmujących się monitorowaniem pojazdów może mieć kluczowe znaczenie. Umiejętności budowania przewagi na rynku polskim wynikają częściowo z ekonomii, a częściowo również z historii. Należy pamiętać, że nasza gospodarka jest jeszcze młoda, a Polacy do jej budowania wykorzystywali często efektywność biznesu. Rynek telematyki jest bardzo szeroki i może wiązać się z wieloma gałęziami biznesu. To dobry prognostyk tym bardziej, że spodziewamy się dużego napływu firm zagranicznych. Ukierunkowanie na ten sektor jest zauważalne także w Europie, a przykładem jest m.in. branża ubezpieczeniowa. Telematyka może znaleźć w niej zastosowanie, a monitoring aut może stanowić doskonały punkt wyjścia. Należy się jednak spodziewać, że inwestycje takie nie będą budowane od podstaw, a ich rozwój będzie bazował na obecnej już infrastrukturze, która zostanie przez takie firmy zakupiona – ocenił Dębski.
eNewsroom.pl/ as/