Informacje

Źródło PAIiH/ wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Wojciech Fedko
Źródło PAIiH/ wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Wojciech Fedko

EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY: PAIiH: Afryka to rynek z dużym potencjałem i szansa dla polskich firm

Szymon Szadkowski

  • Opublikowano: 10 maja 2017, 16:00

  • 0
  • Powiększ tekst

Nadal istnieje duże zapotrzebowanie i potencjał do współpracy dla polskich firm w Afryce – powiedział wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Wojciech Fedko podczas IV Forum Współpracy Gospodarczej Afryki i Europy Centralnej, podczas katowickiego kongresu gospodarczego. Jak zaznaczył, polskie firmy mają szansę wejścia na rynek afrykański w sektorach przetwórstwa rolno-spożywczego, budowlanym, elementów wykończenia domów czy maszynowym, a PAIiH może ułatwić i wesprzeć chętnym przedsiębiorcom do wejścia na tamtejsze rynki.

W związku z szybkim tempem rozwoju demograficznego Afryki, najbardziej perspektywicznym stał się szeroko rozumiany sektor rolno-spożywczy. Wszystkie kraje Afryki modernizują swoje rolnictwo, dlatego też dużym zainteresowaniem cieszą się maszyny rolnicze. - Szybki rozwój infrastruktury powoduje z kolei zapotrzebowanie na firmy z branży budownictwa infrastrukturalnego np. w Kenii, Senegalu czy Wybrzeżu Kości Słoniowej – tłumaczył wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Wojciech Fedko.

Prezes Fedko zaprezentował również możliwe formy wsparcia ze strony Polskiej Agenci Inwestycji i Handlu oraz Polskiego Funduszu Rozwoju.

Działając w ramach Grupy PFR możemy zaoferować kompleksową ofertę dla polskich przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją zagraniczną – mówił Fedko. Bardzo ważnym elementem wsparcia biznesu jest tworzona sieć Zagranicznych Biur Handlowych. Obecnie w Afryce działa biuro w Nairobi. - Jego pracownicy mają za zadanie wspieranie polskich firm w docieraniu do potencjalnych partnerów handlowych, ułatwianie nawiązywania kontaktów a także sprawdzanie wiarygodności firm kenijskich – mówił Wojciech Fedko.

Podczas panelu uczestnicy dyskutowali również o tym co Afryce mogą zaoferować środkowoeuropejskie firmy a także o oczekiwaniach afrykańskich partnerów biznesowych.

Afryka to wymagający rynek – z jednej strony o olbrzymim potencjale gospodarczym, ale zarazem z zupełnie odmienną specyfiką prowadzenia biznesu – kontynuował Fedko. Istotą jest strategia wejścia na rynki afrykański. Powinna ona zakładać długotrwałą obecność biznesową. – Długotrwałe zaangażowanie jest bardzo istotne dla partnerów afrykańskich i może liczyć na wsparcie ze strony wielu rządów afrykańskich – dodał Fedko.

Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach to trzydniowy cykl debat o różnorodnej tematyce, podążającej za aktualną sytuacją gospodarczą Polski, Europy i świata. Każdego roku spotykają się tu komisarze Unii Europejskiej, posłowie, ministrowie, reprezentanci europejskiego parlamentu i zagranicznych rządów, przedstawiciele świata biznesu z Europy, Afryki i Azji, a także instytucji finansowych i samorządów.

SzSz

Powiązane tematy

Komentarze