Informacje

autor: Grupa Azoty
autor: Grupa Azoty

Azoty wchodzą w logistykę

Sz Sz

  • Opublikowano: 6 grudnia 2017, 16:00

    Aktualizacja: 6 grudnia 2017, 16:00

  • Powiększ tekst

Grupa Azoty podpisała dzisiaj porozumienie z CTL Logistic, na mocy której wszystkie spółki zarządzające bocznicami w Policach, Kędzierzynie i Puławach znajdą się w strukturach Azotów. Wartość transakcji objęta jest tajemnicą handlową – informuje spółka

Oznacza to, że od 1 stycznia, strategicznym operatorem bocznic będzie spółka Azoty Koltar. CTL Logistic zostaje partnerem strategicznym, który będzie nadal realizował przewozy kolejowe dla Grupy.

Jak tłumaczył prezes Grupy Azoty Wojciech Wardacki dotychczasowe umowy dzierżawy na obsługę bocznic kolejowych wygasły.

Poza tym zmieniona została ustawa kolejowa. W myśl nowych przepisów funkcja zarządcy i operatora bocznic została rozdzielona – wyjaśniał Wardacki. W planach spółka ma zainwestować w usługi logistyczne, jednak za wcześnie na szczegóły - dodaje prezes Azotów.

Grupa Azoty prowadzi też działania konsolidacyjne i integrujące w ramach grupy. Odbywa się to m.in. w obszarze usług logistycznych, spółka ujednolica też działania promocyjne, sponsoring, branding. Przykładem są zakupy surowców.

Intencją spółki jest zakup surowców przez jeden podmiot z grupy na potrzeby wszystkich spółek. Spółka wdraża też platformę zakupową i aukcje elektroniczne - mówił Wardacki

Prezes wskazuje, że obniża to ceny zakupów i usług. Jednym z nich jest zakup gazu.

Chcieliśmy, żeby cena gazu była porównywalna z cenami płaconymi przez naszych konkurentów. Mogę powiedzieć, że udało nam się to osiągnąć, płacimy za gaz podobną kwotę co np. Yara (norweski koncern chemiczny) - dodaje Wardacki.

Te działania konsolidacyjne już przyniosły redukcję kosztów działalności o 60-80 mln zł.

Do tej pory nasze oszczędności, dzięki działaniom integrującym i oszczędnościowym wyniosły 60-80 mln zł. Nie mogę obiecać, że w przyszłym roku skala oszczędności będzie podobna, ponieważ jest pewna granica, do której można koszty obniżać, a dodatkowo w pewnych obszarach rosną nam koszty, np. usług budowlanych czy spedycji morskiej. Ponosimy też koszty rosnącej płacy minimalnej

Wardacki poinformował także, że zakończyły się już rozmowy ze związkami zawodowymi w Policach i Tarnowie o wynagrodzeniach na 2018 rok. Takie rozmowy trwają jeszcze w Puławach. Nie podał jednak szczegółów.

W maju 2017 roku Grupa Azoty przedstawiła zaktualizowaną strategię do 2020 roku. Wśród kluczowych działań jest ukończenie procesu konsolidacji grupy kapitałowej, wzmocnienie pozycji producenta nawozów oraz rozwój działalności pozanawozowej.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych