Informacje

Emilewicz przedstawi raport o zakazie handlu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 kwietnia 2019, 10:18

  • Powiększ tekst

Rada Ministrów podczas dzisiejszego posiedzenia może zapoznać się z raportem dotyczącym ograniczenia handlu w Polsce i jego wpływu na gospodarkę i zachowania Polaków, zapowiedziała minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz.

Na dzisiejszym posiedzeniu Rady Ministrów chcę przedstawić raport dotyczący ograniczenia handlu w niedziele, mam nadzieję, że po zapoznaniu się ze szczegółami dojdzie do dyskusji. Wymowa tego raportu jest inna niż te, które do tej pory się pojawiały - powiedziała Emilewicz dziennikarzom.

Dodała, że raport jest znacząco pogłębiony i przedstawia także społeczne skutki, gdyż w jednym z badań zapytano Polaków, co robią w wolnym czasie, a także jak zakaz handlu wpływa na ich przyzwyczajenia.

Pokazujemy szersze wyniki, korzystaliśmy również z innych badań, a dzięki uprzejmości PKO BP, którego udział w kartach płatniczych w Polsce wynosi ok. 25% mamy też odpowiednie wnioski nie prezentowane nigdzie indziej - wskazała.

Według niej zaczęły zmieniać się przyzwyczajenia Polaków.

W większym stopniu korzystają na przykład z turystyki, co powoduje, że kilka innych branż zyskało na wolnych niedzielach. W raporcie pokazujemy także jak od 2014 r zmieniają się trendy w handlu w Polsce - powiedziała minister.

Przepisy ograniczające handel w niedziele weszły w życie 1 marca 2018 roku. W ubiegłym roku zakupy można było zrobić (z wyjątkami przewidzianymi w ustawie) w dwie niedziele miesiąca - pierwszą i ostatnią. Od stycznia 2019 roku handel został ograniczony do jednej niedzieli w miesiącu. Zakupy będzie można zrobić również w niedziele poprzedzające Wielkanoc i Boże Narodzenie.

(ISBnews)SzSz

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.