Informacje

Pandemia szansą dla marek? Mogą wyjść z kryzysu obronną ręką

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 kwietnia 2020, 20:00

  • Powiększ tekst

Marki powinny skupić się na optymistycznej i pozytywnej komunikacji skoncentrowanej na budowaniu poczucia bezpieczeństwa i zaufania - twierdzą eksperci.

Największe zaniepokojenie Polaków budzi zdrowie ich i bliskich - powiedziało 89 proc. badanych. 87,2 proc. obawia się, czy służba zdrowia jest wydolna, a 85,3 proc. martwi się sytuacją gospodarczą Polski. Ograniczenie przemieszczania się doskwiera 63 proc. respondentów. Najmniej (36,2 proc.) martwi nas zamknięcie kin, teatrów i odwołanie koncertów - wynika z raportu „Meaningful Brands” Havas Media Group, cytowany przez portal wirtualnemedia.pl.

Pandemia koronawirusa i izolacja zmuszają Polaków, by dostosowali się do nowych przyzwyczajeń i nowych umiejętności. M.in. chodzi o czynności zdalne, takie jak telemedycyna czy zdalna edukacja. Po badaniach widać również, że dużo ważniejsze stało się posiadanie wokół ludzi, na których można polegać.

Marki powinny informować o nowych wygodnych i bezpiecznych formach kontaktu, robienia zakupów i załatwiania spraw. Wskazane jest, aby marki budowały narrację w oparciu o coraz silniejsze wartości wspólnoty, przynależności, małych radości, dbania o swoją formę fizyczną i psychiczną. Wskazane jest również rozwiązywanie problemów społeczności przez angażowanie się w pomoc przy zwalczaniu koronawirusa - podpowiadają specjaliści.

Większość społeczeństwa więcej czasu teraz przebywa w domu. Powoduje to również, że poszukują większej aktywności kulturowej w sieci. Aż 39,4 proc. badanych stwierdziło, że sytuacja związana z epidemią jest dla nich szansą do samorozwoju i poszukiwania ciekawych wydarzeń kulturalnych oraz treści. Jednak tylko 17,5 proc. skorzystało z transmisji przedstawień czy koncertów online. O takich wydarzeniach słyszało aż 48,4 proc. respondentów.

Pandemia zmusza również do zmiany przyzwyczajeń przy zakupach. 47 proc. badanych przyznało, że „kupiło trochę więcej niektórych produktów niż zwykle”, a 11 proc. stwierdziło, że zrobiło spore zapasy. Z kolei 28,6 proc. respondentów zaczęło częściej kupować przez internet.

Co zatem powinny zrobić marki? Eksperci zalecają dalsze, a nawet i zwiększenie inwestycji w reklamy online.

Kryzys się kiedyś skończy i jak zwykle w takich sytuacjach będą wygrani, którzy zauważyli w kryzysie element szansy i przegrani. Wierzymy i mamy oparcie w liczbach, analizach i badaniach, które prowadzimy od kilkunastu lat, że marki mogą wyjść obronną ręką także z czasów zarazy. Od dawna mówimy, bazując na naszym badaniu „Meaningful Brands”, o olbrzymim znaczeniu tego czy i co marka robi dla swoich konsumentów. Teraz, w czasie przewartościowań będzie to szczególnie ważne, a odpowiedzialne i wiarygodne działania marek zyskają jeszcze silniejsze emocje i więź konsumentów - mówi Małgorzata Węgierek, prezes Havas Media Group.

Wirtualne Media/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych