Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Nowa strategia Coca-Coli - mniej znaczy więcej. Pieniędzy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 lutego 2016, 14:13

    Aktualizacja: 17 lutego 2016, 07:36

  • 0
  • Powiększ tekst

W Stanach Zjednoczonych moda na zdrową żywność (i co za tym idzie - zdrowe napoje) doprowadziła takie marki jak Coca-Cola do sytuacji, w której ich zyski nie rosną już tak jak dawniej. Złota era napojów gazowanych się skończyła, jednak producenci stawiają na innowacyjne pomysły, by utrzymać popularność swoich napojów.

Dotychczas producenci napojów gazowanych produkowali je w coraz większych opakowaniach - w Polsce największa butelka Coca-Coli lub Pepsi mieści dwa litry napoju, jednak w USA zdarzają się butelki nawet większe.

Tymczasem zyski Coca-Coli z roku na rok coraz mocniej spadają i dyrekcja firmy musiała z czasem przyjrzeć się strategii marketingowej oraz jakości produkcji. Okazało się jednak, że na sprzedaż wpływ ma czynnik zewnętrzny, konkretnie - wzrost popularności zdrowych napojów wśród dotychczasowych grup targetowych Coca-Coli.

Toteż koncern zmienił strategię i to drastycznie. Zaczął sprzedawać napoje w o wiele mniejszych opakowaniach. I zyski znów podskoczyły.

Nową strategię skomentował dla "The Washington Post" profesor David Just z Cornell University:

Zmniejszając opakowanie producent zwiększył sprzedaż - zarabia więcej na uncji.

Inne wielkie marki, takie jak Campbell's Soup, zaadaptowały zbliżoną strategię. Tymczasem Coca-Cola dzięki zmianie strategii może reklamować się jako koncern dbający o środowisko. Co więcej - firma oszczędza na aluminium i szkle.

Zmiana strategii pozwala więc Coca-Coli na przejście przez obecny kryzys suchą stopą. Z kolei wspomniany już profesor David Just przewiduje, że w wyniku zmniejszenia opakowań, Coca-Cola może w tym roku sprzedać jeszcze więcej swoich napojów, niż dotychczas. Dlaczego? Z badań profesora wynika, że amerykański konsument preferuje kupno mniejszej ilości danego produktu, ale czyni to częściej.

Coś reklamowane jako "mini" zwiększa sprzedaż.

Opinię naukowca potwierdza sam prezes Coca-Coli Nuhtar Kent:

Nasi odbiorcy preferują mniejsze opakowania. A mniejsze opakowania sprzedają się szybciej niż duże.

The Washington Post/ Coca-Cola/ Cornell University/ as/

Powiązane tematy

Komentarze