Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: pixabay.com

Wzrosła sprzedaż w handlu tradycyjnym

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 sierpnia 2021, 17:30

  • Powiększ tekst

Obroty w handlu tradycyjnym w Polsce wzrosły w lipcu o 4 proc. w skali roku, wynika z cyklicznych danych M/platform. Wzrost obrotów sterowany był przez grupę produktów świeżych i na wagę.

Obroty w handlu tradycyjnym w Polsce kolejny miesiąc rosną. Porównanie lipca 2021 do analogicznego okresu sprzed roku wskazuje na wzrost na poziomie 4 proc., a zatem niewiele niższym niż w miesiącu poprzednim. Nie ulega znaczącym zmianom także lista kategorii sterujących wzrostem, wciąż rośnie bowiem bardzo duża grupa produktów świeżych i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał. Dodatkowo wśród kluczowych grup produktowych w handlu tradycyjnym wzrostem charakteryzowały się napoje bezalkoholowe (+6,9 proc.), mrożonki, w tym lody (+4,4 proc.) czy wyroby tytoniowe (+2,9 proc.) - informuje M/platform.

W przeciwieństwie do wcześniejszego miesiąca, w lipcu 2021 ponownie tendencja spadkowa towarzyszyła kategorii piwa, którego wartość sprzedaży rok do roku nieznacznie zmalała (-0,7 proc.), jednocześnie wzrosła natomiast sprzedaż alkoholi mocniejszych typu whisky, rum, gin czy likiery (+3,5 proc.) - powiedziała dyrektor ds. analiz rynkowych M/platform Ewa Rybołowicz.

M/platform to cyfrowa platforma usług, która wspiera tradycyjne punkty handlowe. Zrzesza ponad 12 000 sklepów handlu tradycyjnego na terenie całego kraju.

ISBnews/RO

CZYTAJ TEŻ: Niedzielski: Delta odpowiada za 80 proc. zakażeń w Polsce

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych