WYWIAD
WIDEO Jak influencerzy przeszli przez pandemię?
Jak influencerzy przeszli przez pandemię? W najnowszym „Wywiadzie Gospodarczym” o fenomenie ekonomii twórców. Gościem Maksymiliana Wysockiego był Kamil Sokołowski, prezes i dyrektor marki w Brand Buddies, agencji zajmującej się marketingiem influencerów
Temat ekonomii twórców rozwinął się na zachodzie na ogromną skalę. Przykładem może być wokalistka Rihanna, która została ogłoszona najbogatszą kobietą w branży muzycznej na świecie. Jej majątek wyceniony jest na 1,7 mld dolarów, lecz, jak podaje Forbes, nie został on zbudowany tylko na aktywności muzycznej. Jak wygląda to w Polsce? Czy mamy jakieś sławy w polskim świecie influencerów, cieszące się prawdziwymi pieniędzmi, a nie tylko pożyczonymi towarami luksusowymi? I na czym zarabiają influencerzy.
Definicja incluencera jest dzisiaj bardzo szeroka. Z jednej strony mogą to być celebryci czy osoby znane z telewizji. W ostatnich latach bardzo dobrze zaadaptowali się do nowej rzeczywistości. Zbudowali konta, zaczęli prowadzić komunikację z fanami. Dzięki social mediom nie są już tylko Panem/Panią z telewizji. Tym którym się udało, otrzymali świetne narzędzie. Możemy mówić o takich osobach jak Małgorzata Rozenek czy Julia Wieniawa. Zarabiają bardzo duże pieniądze na komunikacji w social mediach, czyli już nie tylko na aktorskich rolach. Niektórzy twórcy, którzy stracili posady w telewizji, postawili np. na YouTube’a i zarabiają dużo więcej niż za czasów jak pracowali w telewizji. To taka nowa era. Jeżeli mówimy o incluencerach znanych stricte z social mediów, to takie imperium zbudowała chociażby Ewa Chodakowska. Jest teraz na liście najbogatszych Polek. Ale też chciałem wspomnieć o influencerach, którzy mają mocną społeczność. No i ostatnia grupa - może nie są znani szerokiej publiczności, ale ich miesięczne zarobki są w wysokości do 50 tysięcy złotych w skali miesiąca. To nie jest bogactwo, ale to są zarobki nieosiągalne w normalnej pracy. Także tych grup jest wiele - tłumaczy Sokołowski.
To jak polscy influencerzy przeszli do tej pory przez czas pandemii i lockdownów. W końcu przestraszonym ludziom ich śledzenie nie wydawało się ważne, a i oni chyba zagubieni i przestraszeni nie umieli odnaleźć się w zawirowaniu, często nie mając nic ciekawego do powiedzenia…
Wszyscy mamy w głowie wpadki Influencerów, które wywoływały kontrowersje. Ale musimy pamiętać, że to też są ludzie. Popełniają błędy i w czasie pandemii musieli się na nowo odnaleźć, bo spadła na nich spora odpowiedzialność - odpowiada Sokołowski.
Dziś dzieci marzą o tym, żeby zostać influencerem. To pierwszy wybór ścieżki kariery wśród pytanych najmłodszych. Dlaczego? I czy mamy jakieś pozytywne przykłady, naprawdę fajnych ludzi w tej branży? O tym i jeszcze więcej możesz dowiedzieć się oglądając „Wywiad Gospodarczy”:
Czytaj też: Nowe narządy z drukarki? Nadchodzi rewolucja w medycynie!
Czytaj też: Polacy w social mediach - tego szukamy na Facebooku i Twitterze
mw