Informacje

logo PKN Orlen / autor: Fratria
logo PKN Orlen / autor: Fratria

KNF ostrzega przed kampanią podszywającą się pod Orlen

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 29 września 2021, 18:20

  • Powiększ tekst

Przed kolejną falą fałszywych inwestycji ostrzega Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Tym razem chodzi o „oszukańczą kampanię”, gdzie przestępcy podszywają się pod PKN Orlen - dodano

Ostrzegamy przed kolejną falą fałszywych inwestycji! Przestępcy ruszyli z nową oszukańczą kampanią, gdzie podszywają się pod PKN_ORLEN - czytamy na wpisie na Twitterze CSIRT KNF.

Podano też niebezpieczną domenę: hxxps://pinionflowcharts[.]info

Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego KNF zaapelował jednocześnie o rozwagę i zachowanie czujności. „Uważajcie na podejrzane inwestycje!” - zaznaczono.

Na zrzutach ekranu zamieszczonych na Twitterze CSIRT KNF widać m.in. informację o projekcie inwestycyjnym Orlenu2030, który ma być rzekomo wspierany przez rząd i otwierać dostęp do inwestycji dla wszystkich Polaków. Strona przygotowana przez oszustów zachęca do wypełnienia ankiety, w której trzeba podać m.in. swoje dane osobowe, mail i telefon.

Sektorowy Zespół Cyberbezpieczeństwa został utworzony przez KNF w celu prowadzenia koordynacji działań i wsparcia obsługi incydentów bezpieczeństwa w podmiotach rynku finansowego uznanych za Operatorów Usług Kluczowych (OUK). Zespół - jak zaznaczono - realizuje zadania Sektorowego Zespołu Cyberbezpieczeństwa, we współpracy z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa; wspiera Operatorów Usług Kluczowych w obsłudze incydentów poważnych występujących w tych podmiotach, a także prowadzi działania mające na celu analizę pozostałych incydentów, trendów i zagrożeń w obszarze cyberbezpieczeństwa.

PAP/mt

Czytaj też: Evergrande – Pekin da popalić inwestorom, czy uratuje gospodarkę?

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych