E-commerce B2B – dlaczego Magento to dobry wybór?
Magento to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce. Sklepy korzystające z tej technologii działają w licznych branżach. Co jednak omawiana technologia oferuje w przypadku sprzedaży B2B, która to stawia w końcu dodatkowe wyzwania? Tego dowiesz się w tym artykule.
1. Skalowalność
Magento to platforma open source, dzięki czemu podczas jej rozwijania masz dużą swobodę. Na oficjalnym Marketplace znajdziesz mnóstwo rozszerzeń, dzięki którym wzbogacisz sklep o liczne funkcjonalności. Jeśli z kolei dysponujesz większymi zasobami, zleć agencji przygotowanie dedykowanej funkcji specjalnie z myślą o Twoim sklepie. To bardzo ważne, aby oprogramowanie mogło rozwijać się wraz z Twoim biznesem. W branży B2B korzystanie z najlepszych i aktualnych rozwiązań w kontekście nawigacji, płatności itp. jest kluczowe. Budując swój sklep na Magento 2, będzie łatwiej Ci sprostać temu zadaniu.
2. Konta firmowe
Zarządzanie wieloma użytkownikami w ramach jednego konta może być wyzwaniem dla firm B2B. Magento ma jednak funkcję kont firmowych, co rozwiązuje ten problem na dwa sposoby:
• umożliwia tworzenie kont firmowych dla użytkowników i zarządzanie nimi. W rezultacie możesz oferować indywidualne katalogi, ceny i warunki płatności dla każdego z klientów B2B,
• administratorzy kont firmowych mogą tworzyć nieograniczoną liczbę użytkowników i zespołów w ramach swojej organizacji. Co więcej, są w stanie także kontrolować dostęp do zasobów konta za pomocą elastycznych uprawnień.
Dzięki takim usprawnieniom zmniejsza się obciążenie administracyjne Twojej firmy, co oszczędza czas i pozwala skupić się na rozwoju.
3. Sprawne zarządzanie klientami B2C i B2B w jednym miejscu
Wiele sklepów B2C decyduje się także na obsługę klientów biznesowych. Magento pomaga sprostać temu wyzwaniu, gdyż pozwala zarządzać obiema grupami w jednym systemie, przedstawiając im inne ceny oraz dostosowany asortyment. Na uwagę zasługuje funkcja segmentacji klientów, dzięki czemu na podstawie ich zachowania i historii zakupów da się konfigurować z myślą o nich promocje oraz oferty. Łącząc to z grupami klientów, da się jednocześnie stosować inne strategie cenowo-reklamowe dla standardowych kupujących, jak i tych biznesowych.
4. Szybkie zamówienia Tradycyjny proces składania zamówień B2B jest zwykle czasochłonny. Klienci biznesowi często jednocześnie zamawiają setki produktów istniejących pod różnymi jednostkami magazynowymi. W Magento Commerce znajdziesz jednak funkcję B2B pod nazwą Quick Orders, która upraszcza ten proces. Dzięki niej klienci mogą składać zamówienia, wprowadzając bezpośrednio jednostki SKU lub importując je masowo za pomocą pliku CSV. Dzięki temu w ciągu kilku sekund są w stanie dodać do koszyka nawet setki różnych produktów. Gdy już odpowiednie towary znajdą się w koszyku, klienci mogą sfinalizować transakcję lub rozpocząć negocjacje cenowe. Dzięki takim funkcjom kupujący mają możliwość realizacji dużych zamówień za pomocą kilku kliknięć.
5. Różne systemy cenowe
Charakterystycznym zjawiskiem w przypadku klientów B2B jest to, że często realizują zamówienia hurtowe. Na pewno w takich przypadkach chciałbyś różnicować ceny, aby tego typu transakcjom towarzyszyła choćby zniżka. Magento zawiera wbudowane funkcje, które właśnie na to pozwalają. Na pewno przyda się także możliwość gradacji cen w przypadku różnych grup klientów i przygotowywania indywidualnych wycen. Jak też wspomniano wcześniej, istnieje także opcja negocjacji kosztów.
6. Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo jest ważne w przypadku wszystkich stron internetowych. W kontekście klientów biznesowych nabiera jednak jeszcze większego znaczenia. Jeśli chcesz, aby platforma Magento była z góry przygotowana na te wyzwania, najlepiej zdecyduj się na jej płatną wersję pod nazwą Adobe Commerce, która korzysta z rozwiązań w chmurze. Wspomniana edycja ma certyfikat PCI (Payment Card Industry – międzynarodowy standard bezpieczeństwa kart płatniczych) jako dostawca rozwiązań poziomu 1. Oprócz tego architektura Adobe Commerce zapewnia wysoce bezpieczne środowisko dzięki innym elementom jak:
• sieć dostarczania treści (Content Delivery Network) i ochrona przed atakami DdoS,
• firewall,
• testy penetracyjne,
• bramka płatności,
• szyfrowanie,
• system plików tylko do odczytu,
• zdalne wdrażanie,
• kopie zapasowe.
7. Wydajność
O klientów biznesowych znacznie trudniej niż o zwykłych, dlatego w sklepach B2B jeszcze ważniejsze jest utrzymywanie ich lojalności i dostarczanie jak najlepszego doświadczenia. Wydajność samej platformy ma dlatego kluczowe znaczenie. Klienci B2B mają zwykle także mniej czasu na przeglądanie stron internetowych. Jeśli proces zamawiania jest zbyt długi, porzucą koszyk. Na Magento Marketplace znajdziesz dlatego mnóstwo rozszerzeń, które zapewniają liczne przydatne funkcje poprawiające działanie sklepu jak choćby możliwość kompresji zdjęć.
Dodatkowo Magento 2 wyposażone jest w inne funkcje pozwalające zmniejszyć wagę strony i poprawić czas odpowiedzi: • minifikacja, która optymalizuje zasoby wykorzystywane do renderowania strony.
• maksymalizacja ilości wykorzystywanej pamięci podręcznej przeglądarki w celu przechowywania zasobów.
• przetwarzanie asynchroniczne, które poprawia czas odpowiedzi podczas operacji związanych z koszykiem i procesem rozliczenia.
• buforowanie zawartości strony i statycznych zasobów na serwerze w celu skrócenia czasu odpowiedzi.
Magento i B2B – podsumowanie
Nie ma zatem wątpliwości, że Magento świetnie sprawdzi się w przypadku e-commerce B2B. I tak nie przyglądnęliśmy się tutaj wielu innym funkcjom, jak zaawansowana analityka, odraczanie płatności, czy dostosowanie do urządzeń mobilnych. Omawiana platforma jest jednak także znana ze swojego stopnia złożoności. Jeśli dlatego interesuje cię wdrożenie Magento, najlepiej skorzystaj z usług doświadczonej agencji, aby cały proces odbył się maksymalnie sprawnie.