Informacje

Fot. Freeimages/Tomasz A. Poszwa
Fot. Freeimages/Tomasz A. Poszwa

Największy polski bank podnosi opłaty. Ile i za co zapłacą klienci?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 maja 2016, 12:38

  • Powiększ tekst

Wraz z początkiem maja w życie weszła nowa Tabela Opłat i Prowizji w PKO BP – największym banku w Polsce. Za jakie produkty i usługi jego klienci będą musieli zapłacić więcej niż dotychczas?

Na początku tego miesiąca największy polski bank podniósł opłaty dla klientów indywidualnych korzystających z wybranych kont. Wprowadzone zmiany dotyczą ok. 20 proc. z 8,8 mln wszystkich klientów PKO BP.

Najważniejsza zmiana dotyczy opłat za pobierane pieniędzy z bankomatów innych niż te należące do PKO BP. Użytkownicy kont o nazwach Codzienne Adm i Superkonto za każdą taką operację zapłacą teraz 3 procent wybieranej kwoty, przy czym nie mniej niż 5 złotych.

Wzrosną również opłaty za posiadanie kart kredytowych. W przypadku niespełnienia określonych warunków znoszących opłatę za posiadanie takiej karty, klient będzie musiał zapłacić za nią do nawet 60 złotych (a nie 45 zł, jak do tej pory).

Za każdy przelew wykonany z Superkonta trzeba zapłacić teraz 1,20 zł. Z kolei za prowadzenie konta walutowego – 6,90 zł w skali miesiąca.

29 groszy za każdy przelew zapłacą natomiast ci klienci PKO BP, którzy cały czas korzystają z autoryzacji przy pomocy zdrapek. Ma to zachęcić ich do przejścia na wygodniejsze i bezpieczniejsze tokeny mobilne.

Od maja w PKO BP rosną również opłaty za korzystanie z kont Aurum: 30 zamiast 25 zł, a także Platinum: 80 zamiast 60 zł. Opłat tych można jednak uniknąć, jeśli miesięczne wpływy na rachunek przekroczą odpowiednio 9 i 20 tys. złotych.

MK

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych