Miejskie władze zapomniały o inwestycji w infrastrukturę dla elektrycznych aut
Wybierając w aplikacji opcję „Eco-Taxi”, możemy się spodziewać, że w Warszawie przyjedzie po nas jeden z sześciu elektrycznych samochodów modelu Nissan Leaf. W przyszłym roku flota ma być rozszerzona do 30 aut tego typu. Jednocześnie prezes Elektrotaxi Łukasz Celmer zauważył, że w miastach polski jest niewystarczająca infrastruktura do rozwoju elektrycznej motoryzacji.
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce podkreśla, że rozwój floty elektrycznych taksówek uzależniony jest od powiększenia liczby stacji ładujących, która w Warszawie i innych dużych miastach Polski jest wciąż niewystarczająca.
-Infrastruktura do ładowania samochodów elektrycznych to wyzwanie. Obecnie w stolicy dostępnych jest zaledwie kilkanaście stacji ładujących, o różnym stanie i mocy ładowania. Takie auto ma zasięg 100–150 km na jednym ładowaniu baterii, a taksówkarz średnio pokonuje ponad 200 km na jednej zmianie. Mimo tych barier, pragniemy rozwijać flotę elektrycznych taksówek przy współpracy z naszym partnerem – Elektrotaxi. Widzimy duży potencjał w wykorzystywaniu aut elektrycznych w przewozach taxi, ponieważ są one nowe, modne i ekologiczne. A ta ostatnia cecha jest coraz bardziej istotna, bo świadomość pasażerów, jeśli chodzi o ekologię, rośnie – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce.
Założyciel Elektrotaxi zwraca natomiast uwagę na niską świadomość zarządców miejskich na temat ekologicznego transportu.
-Za brak infrastruktury ładującej w miastach, odpowiadają w dużej mierze ich włodarze, którzy nie wiedzą, jakie zalety dla nas wszystkich niesie za sobą ekologiczny transport przy zastosowaniu aut elektrycznych – zauważa Łukasz Celmer, założyciel Elektrotaxi – Rynek aut elektrycznych w Polsce niestety wciąż raczkuje - dodaje Celmer.
Statystyki podają, że do tej pory w Polsce zarejestrowano nie więcej niż 200 aut elektrycznych. Doświadczenia z innych krajów w zakresie e-mobilności pokazują, że najpierw musi powstać infrastruktura do ładowania, a dopiero potem klienci zaczynają kupować elektryczne auta. Nasze realne plany na 2017 rok to udostępnienie 30 taksówek elektrycznych, które będzie można zamówić za pośrednictwem mytaxi, ale przy założeniu, że uda nam się zainstalować na wyłączność szybkie ładowarki w Warszawie.