Placówki pocztowe akceptują płatności Blikiem
Na poczcie można już płacić Blikiem. Obecnie we wszystkich placówkach Poczty Polskiej wyposażonych w terminal można korzystać z tego systemu płatności
Z końcem lutego Poczta Polska rozpoczęła udostępniać w swoich 4600 placówkach możliwość płacenia za towary i usługi z wykorzystaniem aplikacji Blik. Obecnie w ten sposób można płacić we wszystkich placówkach wyposażonych w terminale płatnicze.
Do zapłaty wystarczy posiadanie dowolnego modelu smartfona z aplikacją mobilną banku z funkcją Blik. W celu dokonania płatności klient powinien poinformować sprzedawcę, że chce zapłacić za pomocą BLIKA, odczytać kod BLIK w aplikacji swojego banku i wprowadzić go na terminalu, a następnie zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej w swoim telefonie.
Płatność za pomocą Blika to kolejne wprowadzone w krótkim czasie udogodnienie jakie oferujemy klientom naszych placówek. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Dla nas to możliwość zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi, a dla klientów wygoda w formie wyboru sposobu płatności – opisuje nową usługę Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży z Poczty Polskiej.
Dla Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik, to poszerzenie sieci akceptacji płatności.
Cieszymy się z nawiązania współpracy z Pocztą Polską bo to oznacza dalsze umocnienie pozycji Blika jako powszechnej metody płatności. Dzięki temu użytkownicy Blika będą mogli realizować wszelkie opłaty w tak dużej sieci placówek Poczty Polskiej, w sposób w jaki oczekują, czyli wygodnie, szybko i bezpiecznie – mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności.
Blik w swoich aplikacjach bankowych aktywowało już prawie 3,5 miliona osób, a od momentu uruchomienia systemu dokonano nim już ponad 10 milionów transakcji. Blikiem można płacić niemal we wszystkich polskich sklepach internetowych, wypłacać gotówkę z większości bankomatów, realizować natychmiastowe przelewy na numer telefonu w pięciu bankach, płacić w ponad 170 tysiącach terminali płatniczych, w biletomatach komunikacji miejskiej, a nawet podczas rozmowy z konsultantem na infolinii.