Energa zapowiada utrzymanie dobrego trendu
Wynik EBITDA powyżej 1,6 mld zł jest lepszym wynikiem od tego, czego oczekiwaliśmy i zakładamy, że ten dobry trend będzie kontynuowany – powiedział Jacek Kościelniak, wiceprezes Energii ds. finansowych podczas konferencji prezentującej wyniki finansowe po trzech kwartałach tego roku.
Po dziewięciu miesiącach tego roku zysk netto Grupy Energa wyniosła 559 mln zł w porównaniu do 74 mln zł w tym samym okresie 2016 r. EBITDA wyniosła 1,6 mld zł i zwiększyła się o 7 proc. Wzrósł także wolumen dystrybucji, produkcji i sprzedaży energii elektrycznej do odbiorców końcowych.
Czytaj także: Energa zalicza udany kwartał
Jak dodał Kościelniak „w segmencie wytwarzanie osiągnęliśmy lepsze wyniki niż oczekiwaliśmy”.
Zanotowaliśmy wzrost produkcji energii elektrycznej we wszystkich źródłach wytwarzania - mówił Kościelniak.
Dodał, że w wyniku sierpniowych wichur 180 tys. odbiorców było bez energii, a liczba zniszczonych linii to 200. Szacunkowy koszt napraw wyniósł 30 mln zł.
Energa posiada ubezpieczenie na wypadek takich zdarzeń, otrzymaliśmy zaliczkę w wysokości 13 mln zł na pokrycie tych szkód – powiedział wiceprezes Energii.
Dodał także, że jeśli chodzi o inwestycje, to ich skala będzie większa, a „do końca IV kw. zamierzamy zainwestować 1,2-1,3 mld zł w przebudowę sieci”. Jak dodał liczba klientów przekroczyła 3 mln.
I dodał, że pozytywnymi czynnikami, które mogą w najbliższym kwartale wpłynąć na spółkę jest m.in. procedowana ustawa o Odnawialnych Źródłach Energii (OZE) w zakresie zmiany podatku od nieruchomości – grupa szacuje, że ten wpływ z tytułu tych zmian na przyszły rok wyniesie ok. 16 mln zł - oraz sprawa z unieważnionymi umowami dotyczącymi zielonych certyfikatów.
Czytaj także: Energa zamierza odzyskać 600 mln zł
Jarosław Dybowski, prezes spółki Energa Obrót powiedział, że po decyzji o unieważnieniu umów na zielone certyfikaty Energa „teraz systematycznie zawiera z naszymi kontrahentami te unieważnione wcześniej umowy już na warunkach rynkowych. I jest to już zdecydowana większość”.
Dodał także, że „w połowie roku przeanalizowaliśmy ok. 100 nowych produktów i wybraliśmy ok. 20, które będziemy oferować klientom”.