Informacje

Facebook traci młodych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 lutego 2018, 19:59

  • Powiększ tekst

Ponad połowa amerykańskich internautów w wieku 12 do 17 lat nie będzie w tym roku korzystać z Facebooka, donosi firma badawcza eMarketer. To trend, którego dawno już nie było

Co więcej, prognozuje się spadek użytkowania Facebooka w grupie 18-24 lat o 5,8 proc. Zdaniem eMarketera, w obu tych grupach trend będzie się utrzymywać przez najbliższe dwa lata. Facebookowi nadal będzie przybywać użytkowników, ale w znacznie wolniejszym tempie. Zgodnie z prognozą, wzrost zatrzyma się na poziomie 1 proc. w 2018 roku, a dotyczyć będzie przede wszystkim starszych użytkowników.

Szacunki eMarketera oparte są na badaniach i danych z kilu innych firm badawczych oraz agencji rządowych, a także danych historycznych samego Facebooka i trendach historycznych oraz czynnikach socjoekonomicznych - powiedziała firma komentując dane dla portalu Quartz. Użytkownik został zdefiniowany w tej metodologii jako osoba przynajmniej raz w miesiącu logująca się na tę platformę social media.

Sam Facebook doniósł, że liczba dziennych, aktywnych użytkowników w USA i Kanadzie spadły po raz pierwszy w historii o ok. 700 000 osób.

Firma twierdzi, że nie przejmuje się tym spadkiem z uwagi na głęboką penetrację tych rynków, poza tym sama stara zmienić algorytm odpowiadający za dystrybucję treści do użytkowników, czyli za jego News Feed.

EMarketer szacuje, że Facebook straci kolejne dwa miliony użytkowników poniżej 25 roku życia. To powinno zaniepokoić Facebooka z dwóch powodów - bo grozi mu, że jego użytkownicy zaczną się starzeć, poza tym młodsza część audytorium przynosi firmie największe zyski.

Jest jeszcze trzecia sprawa. O ile Facebook może stawiać na Instagram jako platformę dla młodszej publiczności, firma analityczna zauważa, że użytkownicy odpływający z Facebooka niekoniecznie migrują na Instagram.

Ta platforma do dzielenia się zdjęciami zyska ok. 1,6 miliona użytkowników w wieku poniżej 25 roku życia, podczas gdy Snapchat, którego wyniki są lepsze od oczekiwań w ostatnim kwartale 2017 roku, zyska ponad 1,9 miliona użytkowników w tej grupie wiekowej.

Snapchat może odnotować większy przypływ starszych grup wiekowych, biorąc pod uwagę zmiany, mające na celu poprawić użyteczność i uprościć obsługę - powiedziała Debra Aho Williamson, główny analityk firmy eMarketer. - Pytanie kluczowe brzmi „czy młodzi nadal będą uznawać Snapchat za coś fajnego”, skoro coraz więcej ich rodziców tam będzie. To ten problem, który ma teraz Facebook - dodała.

mw

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych