Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Chińczycy coraz chętniej wybierają loty LOT - przypadek?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 sierpnia 2013, 10:44

    Aktualizacja: 5 sierpnia 2013, 13:08

  • Powiększ tekst

Bezpośrednie połączenie lotnicze PLL LOT między Warszawą i Pekinem cieszy się coraz większym zainteresowaniem Chińczyków - powiedziała wiceprezes linii Air China Ma Ling. Dodała, że polski przewoźnik powinien rozważyć uruchomienie lotów też do innego miasta w Chinach, np. Szanghaju.

Air China jest narodowym chińskim przewoźnikiem. Wspólnie z PLL LOT należy do sojuszu lotniczego Star Alliance. Linie mają umowę pozwalająca na wspólną sprzedaż biletów na trasie Warszawa-Pekin. LOT pod koniec maja ub.r. powrócił po czterech latach przerwy na tę trasę. W ubiegłym tygodniu na taki rejs wyruszył po raz pierwszy Boeing 787 Dreamliner LOT-u, był to również pierwszy rejs dreamlinera z Europy do Chin.

"Inauguracja lotów dreamlinera do Europy z Pekinu jest bardzo dobrą wiadomością dla Chińczyków. Polska wśród naszych rodaków staje się coraz bardziej popularnym kierunkiem wyjazdowym, ale także dobrym miejscem, z którego dalej można kontynuować podróż" - powiedziała wiceprezes Air China.

W jej ocenie LOT ma potencjał, aby uruchomić połączenie z Polski także do innego chińskiego miasta. "Decyzja, dokąd może latać i od kiedy, należy do polskiego przewoźnika. Uważam, że najlepszym wyborem byłoby jedno z naszych większych miast, np. Szanghaj" - dodała Ling.

LOT lata obecnie trzy razy w tygodniu do Pekinu. Jak powiedział PAP prezes polskiego przewoźnika Sebastian Mikosz, chciałby on, aby było to sześć razy w tygodniu.

"Naszym celem jest zwiększenie częstotliwości rejsów na trasie Warszawa - Pekin. Aby było to możliwe, musimy uzyskać pozwolenie na przeloty nad Syberią. Uzyskanie zgody na to umożliwi nam rozwijanie kolejnych połączeń do Azji" - powiedział Mikosz. Dodał, że chodzi m.in. o Seul, Szanghaj, Tokio czy Shenzhen. Dodał, że kwestia przelotów nad Syberią byłą już omawiana przez spółkę m.in. z polskim MSZ, MSP czy resortem transportu.

Jak powiedział, liczba podróżujących LOT-em na trasie Warszawa-Pekin jest "satysfakcjonująca". "Ten rynek ma znacznie większy potencjał i będziemy dążyć do tego, aby to połączenie utrzymać. W mojej ocenie rozwinięcie tutaj skrzydeł nie jest możliwe bez latania przynajmniej sześć razy w tygodniu" - powiedział. Ok. 60-70 proc. stanowią pasażerowie przesiadający się w Warszawie.

Jak przekazał szef spółki, w przypadku otwarcia nowych tras dalekodystansowych, LOT nie miałby problemu z ich realizacją. Byłyby one wykonywane przez 8 dreamlinerów, obecnie LOT ma ich 5. "Wszystkie analizy w LOT pokazywały, że my jako LOT wspólnie z lotniskiem na Okęciu jesteśmy w stanie zrealizować 10 połączeń dalekiego zasięgu. W tej chwili mamy 4 takie połączenia, dodanie 6 jest bardzo dużym wyzwaniem, ale dodanie 3 połączeń - nie jest już tak dużym. Jednak wszystkie te plany zależą od Komisji Europejskiej i jej decyzji w sprawie planu restrukturyzacji spółki" -  zaznaczył. LOT plan ten złożył do KE pod koniec czerwca. Czeka na decyzję Komisji.

(PAP)

 

 

 

----------------------------------------------------

----------------------------------------------------

Warto kupić tę książkę!

"Lot Wrony"

autor:Leszek Chorzewski

1 listopada 2011 całą Polska wstrzymała oddech.
Boeing 767 z 231 osobami na pokładzie krążył nad Warszawą, ale nie lądował.
Obok pasażerskiej maszyny przemknęły myśliwce F-16.

Potwierdził się najgorszy scenariusz
- awaria podwozia.

Godzina po godzinie, minuta po minucie, dowiadujemy się, co dokładnie działo się z bohaterami pechowego rejsu numer LO016.

 

 

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych