Informacje

Fot. wGospodarce.pl / milesandmore.pl
Fot. wGospodarce.pl / milesandmore.pl

UJAWNIAMY! LOT przenosi cały zespół programu lojalnościowego do… zewnętrznej spółki. Zespół protestuje. Kto na tym zyska?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 września 2012, 14:56

    Aktualizacja: 5 września 2012, 15:27

  • Powiększ tekst

Portal wGospodarce.pl dotarł do pisma pracowników PLL LOT do prezesa spółki. Podpisał je cały zespół obsługi programu lojalnościowego Miles & More i LOT dla Firm, który od 1 października ma być przeniesiony do zewnętrznej spółki Personnel Service sp. z o.o.

Zespół do marca 2012 przypisany był do pionu Marketingu, później został przeniesiony do Call Center. Jak czytamy w piśmie, zmiana nastąpiła „z przesłanek poza merytorycznych, związanych z infrastrukturą techniczną (wspólną centralą)”. Teraz ma nastąpić kolejny krok, kiedy ludzie ci trafią do zewnętrznej firmy.

Zespół alarmuje:

Profil naszej działalności powiązany jest ściśle z zadaniami marketingowymi, związanymi z satysfakcją najcenniejszych, często podróżujących Pasażerów LOT-u, uczestników programów Miles & More i LOT dla Firm. Duża ich grupę stanowią pasażerowie wysokopłatni, posiadający status HON Circle, Senator oraz Frequent Traveller, wymagający szczególnej uwagi i wysokich kompetencji oraz profesjonalizmu obsługi. Wydzielenie działu obsługi tak ważnych Klientów LOT-u poza strukturę Firmy, nie zapewni całościowej obsługi, na odpowiednio wysokim poziomie. Także ze względów prestiżowych i wizerunkowych, taka zmiana nie zostanie dobrze przyjęta przez takich Klientów.

W dokumencie czytamy też, iż wyłączenie działu ze struktur LOT-u, spowoduje brak nadzoru ze strony Firmy nad operacjami finansowymi biletów płatnych.

Dotyczy to także wartości wyrażonych w zgromadzonych przez uczestników programu milach, stanowiących ekwiwalent dużych sum. Średni przepływ mil na bilety-nagrody w okresie miesiąca to ok. 70 000 000 (milionów) mil. Miesięczne zyski z opłat paliwowych za bilety-nagrody wyniosły ok. 700 000 złotych, z czego 90% tej kwoty stanowią czysty zysk dla LOT z linii Lufthansa.

Pracownicy podkreślają też, że nie są zainteresowani podjęciem pracy w Personnel Service i ostrzegają, że odejście całego personelu działu lojalnościowego spowoduje „paraliż funkcjonowania całego biura w zakresie obsługi bieżącej pasażera oraz działu reklamacji”.

Według nich LOT pozbywa się „całkowitej kontroli nad prawidłowością funkcjonowania programu” oraz m.in. możliwości przeprowadzania szkoleń, nadawania uprawnień, nadzoru i bieżącej obsługi polskiej wersji strony Programu.

Zdaniem naszych informatorów przeniesienie zespołu LOT-u do zewnętrznej firmy to niebywały precedens w odniesieniu do praktyki linii lotniczych w Europie. Trzeba więc zadać pytanie, kto na tym zyska - państwowy przewoźnik czy prywatna spółka?

Sak

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.