Informacje

Co z mediami? / autor: fot. Pixabay
Co z mediami? / autor: fot. Pixabay

Wielka niepewność w mediach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 7 maja 2020, 11:30

  • 0
  • Powiększ tekst

Media, których popularność wzrosła w okresie najostrzejszych ograniczeń, nie oddają pola mimo złagodzenia restrykcji. Pytanie, czy trend uda się utrzymać dłużej i jak zareagują na to reklamodawcy - zastanawia się w czwartkowym wydaniu „DGP”.

Na dwa najważniejsze kanały komunikacji, czyli telewizję i internet, poświęcamy wyraźnie więcej czasu niż przed pandemią. „Co ciekawe, zmienia się też profil użytkowników obu mediów. Do telewizji wracają młodsi widzowie, a w internecie mamy coraz więcej starszych użytkowników” - powiedziała gazecie Anna Kuropatwa, dyrektor ds. strategii w Havas Media Group.

Havas w drugiej połowie marca i na początku kwietnia badał nasze podejście do mediów. Obie fale badania (uczestniczyły w nich grupy po 1000 respondentów) wskazały, że w czasie lockdownu w największym stopniu wzrosła popularność telewizji i największych portali.

DGP” pisze, że telewizję częściej niż przed epidemią zaczęło oglądać ponad 40 proc. ankietowanych. Niewiele słabiej wzrosło zainteresowanie portalami horyzontalnymi. Co czwarty badany więcej czasu przeznaczał na słuchanie radia, korzystanie z mediów społecznościowych i czytanie prasy online. Wyniki z marca i kwietnia były w większości podobne, chociaż w drugim miesiącu epidemii nasiliło się korzystanie z YouTube’a, innych serwisów z wideo online i radia internetowego.

Gazeta zwraca uwagę, ż w przypadku telewizji deklaracje badanych potwierdzają dane firmy Nielsen, mierzącej oglądalność. Mimo że od trzeciej dekady kwietnia możemy już chodzić na spacery, stacje telewizyjne nadal gromadzą więcej widzów niż przed rokiem. Największe wzrosty notują - podobnie jak w marcu - kanały i programy informacyjne.

Główne stacje newsowe, jak TVP Info i TVN24, które w dowolnej minucie doby oglądało w kwietniu średnio ponad 400 tys. osób. To kilkadziesiąt tysięcy mniej niż w marcu, ale wciąż prawie dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Pod względem udziału w rynku te kanały plasują się tuż za wielką czwórką, czyli TVP1, Polsatem, TVN i TVP2. Na fali utrzymuje się Polsat News, przyciągający tyle samo widzów, co w marcu - 180 tys., czyli niemal trzy razy więcej niż w kwietniu 2019 r. Z mniejszych stacji ogólnotematycznych wzrosty zanotowały też TV Puls i TVN 7.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Komentarze