Hybrydowy Peugeot wystartuje w Le Mans
Hybrydowy bolid Peugeota będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
Peugeot we współpracy z firmą Total rozpoczął prace nad stworzeniem hipersamochodu z napędem hybrydowym, którego imponujący design wyraża nową koncepcję osiągów, tzw. Neo Performance. Bolid będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
CZYTAJ TEŻ: Polska i Litwa uporządkują drogi w strefie przygranicznej
Z okazji 88. edycji wyścigu 24H Le Mans, firmy Peugeot i Total oficjalnie ogłosiły rozpoczęcie prac nad projektem „Le Mans Hypercar” (LMH). Nowe przepisy zwiastujące początek nowej ery w najwyższej kategorii samochodach startujących w Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC),wpisują się w ideę transformacji energetycznej wpisanej w strategię obu firm.
-24 godziny Le Mans to najwyższa liga świata sportów motorowych. To wyścig, który stawia wysoko poprzeczkę zwycięzcy. Nasza marka trwale zapisała się w historii wyścigów, odnosząc trzy zwycięstwa, z których każde zostało okupione hektolitrami potu i łez, przynosząc jednocześnie niezapomniane chwile radości i pozwalając nam wspólnie z firmą Total poczuć zespołowego ducha, który towarzyszy nam niezmiennie przez 25 lat współpracy – powiedział Jean Philippe Imparato, Dyrektor Generalny marki Peugeot.
CZYTAJ TEŻ: COVID-19 z nową mutacją. Ewoluuje i jest bardziej zakaźny
Na wybór kategorii LMH złożyło się wiele czynników, w tym między innymi większa swoboda w zakresie aerodynamiki. Dzięki temu, we współpracy z Peugeot Design, możliwe będzie uwzględnienie detali stylistycznych charakterystycznych dla marki Peugeot. Współpraca już się rozpoczęła, a prezentacja pierwszych wyników zbiegła się w czasie z tegoroczną edycją wyścigu 24 godziny Le Mans. Pokazane szkice ujawniają pierwsze założenia koncepcyjne obejmujące linię stylistyczną nadwozia, a także pierwsze szczegóły dotyczące wymiarów pojazdu.
CZYTAJ TEŻ: Policja rozbiła zorganizowaną grupę hakerów
Po rozpoczęciu kolejnych etapów badań nad ogólną konstrukcją pojazdu, jego charakterystyką aerodynamiczną oraz po dokonaniu wyboru architektury silnika, kolejnym krokiem będzie określenie ostatecznej koncepcji architektury elektrycznej hipersamochodu oraz dopracowanie szczegółów napędu hybrydowego. Ten etap prac wymaga zaangażowania wszystkich działów technicznych Peugeot Sport.
PG/RO