Informacje

gra Cyberpunk 2077 / autor: facebook.com/CyberpunkGamePL
gra Cyberpunk 2077 / autor: facebook.com/CyberpunkGamePL

Zgarnęli 609 milionów dolarów za polski produkt w 2020 r.

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 stycznia 2021, 15:50

    Aktualizacja: 11 stycznia 2021, 12:30

  • 0
  • Powiększ tekst

Zgodnie z raportem firmy analitycznej SuperData, tylko w roku 2020 klienci wydali na grę komputerową Cyberpunk 2077 firmy CD Project Red w sumie 609 mln dol. Według analityków obroty na rynku gier wideo na komputery stacjonarne, konsole i urządzenia mobilne w 2020 r. na świecie wyniosły łącznie 127 mld dol., o 12 proc. więcej niż rok wcześniej - informuje branżowy portal nintendosmash.com

Czytaj też: Pozew zbiorowy przeciw CD Projekt na razie bez wartości roszczeń

Czytaj też: W cieniu „Cyberpunka” rosną polskie hity! Kto błyśnie w 2021 roku?

Z powyższej sumy 73,8 mld dol. przypadło na platformy mobilne, 33,1 mld dol. na pecety i 19,7 mld na konsole. Wartość tzw. segmentu gier premium, czyli gier płatnych, w 2020 r., a do nich zalicza się Cyberpunk 2077, wyniosła 24,5 mld dol., aż o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Największa część obrotów na rynku gier płatnych, bo 84 proc., pochodziła z Europy i Ameryki Północnej.

Wśród najbardziej udanych gier premium pod względem wielkości obrotów w 2020 r. znalazły się Call of Duty: Modern Warfare, za który klienci zapłacili łącznie 1,9 mld dol., następnie Animal Crossing New Horizons – zgromadził 678 mln dol. – oraz według danych analityków z firmy SuperData – właśnie Cyberpunk 2077, za który tylko w roku 2020 gracze oddali 609 mln dol.

78 proc. obrotów, czyli 98,4 mld dol. przyniosły gry typu shareware, o 9 proc. więcej w skali roku. Największą z nich część osiągnął rynek gier darmowych na urządzenia mobile (F2P), wartość rynku tych gier na komputery stacjonarne wyniosła 22,7 mld dol., a na konsole 1,8 mld dol.

Czytaj też: Cyberpunk 2077: Szefostwo projektu bierze na siebie winę za błędy

59 proc. z wszystkich przychodów z gier w 2020 r. pochodziło z krajów Azji – czytamy na nintendosmash.com. Do najgłośniejszych tytułów gier z segmentu shareware w 2020 r. należały: Peacekeeper Elite – 2,32 mld dol. obrotów, Roblox – 2,29 mld dol. i Free Fire – 2,13 mld dol. Na czwartej pozycji pod względem wielkości obrotów znalazł się pokemon Go – z obrotami 1,92 mld dol. – czytamy na nintendosmash.com.

nintendosmash.com/mt

Powiązane tematy

Komentarze