Informacje

konferencja Strategia Banku Pekao SA na lata 2021 – 2024 / autor: Pekao/Fratria
konferencja Strategia Banku Pekao SA na lata 2021 – 2024 / autor: Pekao/Fratria

TYLKO U NAS

Cyfrowa transformacja w Pekao, klientów obsłużą chatboty i voice boty

Marcin Tronowicz

Marcin Tronowicz

dziennikarz portalu wGospodarce.pl i współpracownik miesięcznika "Gazeta Bankowa"

  • Opublikowano: 30 marca 2021, 15:40

    Aktualizacja: 31 marca 2021, 11:24

  • Powiększ tekst

Najsilniejszy bank w Polsce pod względem obsługi klienta korporacyjnego, Bank Pekao SA, stawia na znaczny rozwój usług bankowości mobilnej, w tym dalszy rozwój aplikacji PeoPay, przyspieszoną transformację cyfrową, oraz zwiększanie wartości dla akcjonariuszy – mówili we wtorek przedstawiciele banku podczas konferencji pt. Strategia Banku Pekao SA na lata 2021 – 2024, prowadzonej w trybie zdalnym

Czytaj też: Sasin o strategii Banku Pekao: Jest odważna, przewiduje nowe zjawiska

Jednym z wyzwań sektora bankowego, a zarazem kierunkiem rozwojowym Banku Pekao SA jest przeprowadzenie przyspieszonej transformacji cyfrowej. W ramach procesu bank zamierza wdrożyć i wykorzystywać zaawansowaną analitykę danych, a także automatyzację i robotyzację. Pekao chce rozwinąć obsługę klienta w oparciu o chatboty i voice boty, które zapewnią klientom banku szerokie możliwości samoobsługi. Bank planuje też, aby aplikacja mobilna PeoPay stała się centralnym narzędziem obsługi klientów, zarówno w obszarze dokonywania płatności, w tym w segmencie e-commerce, jak i w udzielaniu pożyczek.

Kluczowym działaniem w ramach filaru klient jest zwiększenie udziału sprzedaży i zakresu obsługi w bankowości mobilnej. To właśnie PeoPay będzie głównym i podstawowym kanałem kontaktu i sprzedaży. Aplikacja będzie istotnym kanałem sprzedaży m.in. pożyczki gotówkowej i będzie umożliwiała pełną samoobsługę przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań, takich jak chatbot i voice bot. W PeoPay zaoferujemy klientom dostęp do mobilnych inwestycji i produktów ubezpieczeniowych. Zaoferujemy klientom również szereg konkurencyjnych usług dodanych opartych o wykorzystanie otwartej bankowości. Wdrożymy także nowoczesne usługi wspierające bezpieczeństwo aplikacji oraz zarządzanie finansowe. Wierzymy, że w efekcie naszych działań ponad 60 proc. naszych klientów będzie aktywnie korzystać z PeoPay – mówił wiceprezes Banku Pekao Krzysztof Kozłowski.

W opinii przedstawicieli banku za rozwój aplikacji PeoPay odpowiadają wyłącznie polscy specjaliści i informatycy, jednak bank z uwagą przygląda się trendom i procesom na świecie w obszarze aplikacji mobilnych – stwierdził wiceprezes banku Błażej Szczecki w odpowiedzi na pytanie serwisu wGospodarce.pl.

Aplikacja PeoPay jest budowana wyłącznie przez polskich specjalistów, natomiast my obserwujemy to, co się dzieje na świecie, czy to w skali Europy czy też Azji, i różne pomysły przekładamy na wdrożenia do naszej aplikacji PeoPay. Do aplikacji dokładamy poszczególne elementy, tworzymy tę aplikacje w sposób otwarty, tak żeby w przyszłości znalazły się w niej kolejne usługi dodane dla naszych klientów – mówił Błażej Szczecki.

Do 75 proc. zysków dla inwestorów

Tomasz Kubiak, dyrektor finansowy i wiceprezes Banku Pekao podkreślił, że bank zamierza osiągać wzrost m.in. dzięki inwestycjom, transformacji cyfrowej i zaawansowanej personalizacji usług. Bank Pekao chce też powrócić do płacenia swoim inwestorom wysokich dywidend, nawet do 75 proc. osiąganego zysku.

Zacznę nietypowo jak na dyrektora finansowego, mówiąc gdzie chcemy wydać pieniądze, zamiast gdzie chcemy je oszczędzać. Kluczowym dla osiągnięcia wzrostu zwrotu na kapitale [ROE] będą inwestycje w trzech obszarach, w obszarze transformacji cyfrowej, zaawansowanej personalizacji opartej o analitykę danych, oraz doskonałości procesowej. Wspomniane inwestycje pozwolą nam zrealizować ambitny plan wzrostu oparty o istotne zwiększenie udziałów w najbardziej rentownych segmentach. Największy apetyt na wzrost mamy w obszarach takich jak pożyczka gotówkowa, kredyty mikro, a także kredyty małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie chcemy znacząco zwiększyć udziały rynkowe, zarówno w kredytach, jak i w dochodach. Są to obszary oferujące największą rentowność – powiedział.

W perspektywie nowej strategii chcemy powrócić do polityki wysokich i przewidywalnych dywidend. Widzimy potencjał, aby płacić inwestorom między 50 proc. a 75 proc. zysku, w każdym roku horyzontu strategii. To jeden z najbardziej atrakcyjnych poziomów w sektorze bankowym. Jednocześnie zachowamy silny i bezpieczny profil ryzyka i profil kapitałowy, pozostając jednym z najbardziej odpornych na kryzys banków w sektorze europejskim – podsumował Tomasz Kubiak.

Kredyty frankowe

Jeszcze jednym omawianym podczas konferencji aspektem działalności bankowej Pekao było angażowanie się w przedsięwzięcia oferujące wysoki stopień bezpieczeństwa finansowego klientów. Jako przykład wymieniono fakt, że bank Pekao nigdy nie angażował się w udzielanie klientom kontrowersyjnych kredytów frankowych. Chociaż sam Bank Pekao nie udzielał kredytów we frankach, jednak przejął portfel frankowych wierzytelności – wraz z przejęciem banku BPH.

Na pytanie portalu wGospodarce o to, dlaczego Bank nie udzielał swoim klientom kredytów frankowych odpowiedział dyrektor finansowy i wiceprezes banku Tomasz Kubiak.

W Banku Pekao była zawsze tak domena, wartość nadrzędna, która się nazywała „Dbaj o dobro klienta”, to znaczy, nie oferuj mu produktów, które mogą być dla niego szkodliwe, nawet jeżeli tracisz pewną część zysku z tego tytułu […] Z założenia wiedzieliśmy, że jest to pewne ryzyko, którego klient nie będzie mógł kontrolować, i dlatego w to nie wchodziliśmy […] Dobro klienta jest dla nas najważniejsze, więc u nas nie ma w regulaminach jakichś podstępnych gwiazdek, nie ma tego typu elementów – podsumował dyrektor finansowy.

Marcin Tronowicz

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych