
Uważniej patrzymy na to co kupujemy
93 proc. kadry zarządzającej spodziewa się zmiany w zachowaniu konsumentów - podano w raporcie „Klient jak superbohater”. Pandemia przyspieszyła transformację cyfrową o 25 proc.
Według badania Kantar, 56 proc. konsumentów odczuwa obawy związane z obecną sytuacją, a ponad 75 proc. zauważyło jej wpływ na budżet domowy - wynika z raportu SAP.
Zdaniem dr Susanne O’Gorman z firmy Kantar obecnie klienci znacznie baczniej przyglądają się swoim zakupom – zarówno cenie, jak i wartości, jaka płynie za nabyciem danego produktu. Z tego powodud firmy coraz intensywniej wdrażają model klientocentryczny oraz cyfrowe technologie pozwalające skuteczniej zarządzać doświadczeniem i ścieżką zakupową klienta.
Z danych Kantar wynika, że 93 proc. kadry zarządzającej spodziewa się zmiany w zachowaniu konsumentów.
Mamy do czynienia z rewolucją w obszarze customer experience i zarządzania komunikacją z klientami. Pandemia zmieniła nawyki zakupowe konsumentów - powiedziała dyrektor marketingu SAP w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz Austrii Edyta Malesza-Malatrat.
Według McKinsey & Company pandemia przyspieszyła transformację cyfrową o 25 proc. Luděk Motyčka z Central & Eastern Europe w Google uważa, że korzystanie z internetu w okresie pandemii wzrosło o 60 proc. w porównaniu do okresu sprzed kryzysu. Z kolei handel internetowy wzrósł trzykrotnie.
PAP/RO
CZYTAJ TEŻ: W USA trzeba wprowadzać prawa by chronić… białych!