Inwestycje w kolej idą pełną parą!
Mimo że czasy kolei parowej mamy szczęśliwie za sobą, przygotowania do inwestycji kolejowych Centralny Port Komunikacyjny Solidarity Transport Hub Poland idą pełną parą - pisze na Facebooku Rzecznik Prasowy Spółki Centralny Port Komunikacyjny Konrad Majszyk.
Jak czytamy we wpisie:
Dla kilkuset kilometrów kolejowych „szprych”🚅 dobiegają końca inwentaryzacje przyrodnicze.
Trwa też w najlepsze „lato umów” (copyright: Marcin Horała): od czerwca dzięki zawartym kontraktom rozpoczęły się prace nad studiami wykonalności (tzw. #STEŚ) dla sześciu kolejowych odcinków, np. Warszawa-Łódź-Wrocław, Katowice-Ostrawa i Ostrołęka-Łomża-Giżycko.
W ciągu ostatnich dni ogłosiliśmy standardy techniczne Kolei Dużych Prędkości #KDP, bez których ciężko byłoby budować szybkie koleje. (Dla tych, którzy narzekali, że spółka CPK się standardami pochwaliła, ale ich nie opublikowała: s’il vous plaît - są tutaj https://bit.ly/3tT0trp)
Kolejowego „high speedu” nie buduje się w próżni. To oczywiste, że szprychy planowane są w Polsce tak, żeby „wpięły się” w systemy kolejowe istniejące lub przygotowywane u naszych sąsiadów. W jaki sposób się to stanie?
Pełna treść wpisu dostępna na Facebooku.