Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały Prasowe
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały Prasowe

Microsoft sprawdził doświadczenia pracowników pierwszego kontaktu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 stycznia 2022, 22:30

  • 2
  • Powiększ tekst

Microsoft udostępnił dzisiaj raport Work Trend Index dotyczący pracowników pierwszego kontaktu, który zawiera spostrzeżenia i wskazówki dla liderów biznesowych. Raport uwzględnia globalne badanie przeprowadzone w październiku i listopadzie ubiegłego roku, wśród 9 600 pracowników pierwszego kontaktu w 8 krajach i 8 branżach, którzy nie mają możliwości pracy zdalnej

Na całym świecie nikt nie udźwignął ciężaru ostatnich dwóch lat lepiej, niż 2 miliardy pracowników pierwszego kontaktu, którzy reprezentują 80% globalnego zatrudnienia. Ich praca jest paliwem, które napędza świat. Jednakże, dotychczas pracownicy pierwszego kontaktu nie mieli szansy korzystać z możliwości technologii. Tak jak pandemia była katalizatorem, który spowodował szybką transformację cyfrową dla pracowników informacyjnych, tak raport sugeruje, że znajdujemy się w podobnym punkcie zwrotnym dla pracowników pierwszego kontaktu. Dane wskazują na wyzwanie, przed którym stoi dziś niemal każda firma: jak zrównoważyć dobre samopoczucie i rozwój pracowników z wynikami biznesowymi?

Kluczowe wnioski z badania:

Kultura troski jest nową walutą pracowników pierwszego kontaktu

76% pracowników czuje się związanych ze sobą nawzajem, jednak 62% twierdzi, że ich firma nie traktuje kultury organizacyjnej jako priorytetu

51% osób na niedecyzyjnych stanowiskach pierwszego kontaktu nie czuje się docenianych w pracy.

Pracownicy pierwszego kontaktu znajdują się w punkcie zwrotnym

Średnio 58% osób uważa, że ich stres pozostanie na tym samym poziomie lub pogorszy się w 2022 roku.

W obliczu wielkich zmian, pracownicy pierwszego kontaktu jako główne powody rozważania zmiany pracy podają lepsze wynagrodzenie, równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, benefity pracownicze i elastyczność. Z danych LinkedIn wynika, że spośród 8 badanych branż, w 7 zatrudnienie przekroczyło poziom sprzed pandemii.

Optymizm związany z technologiami jest wysoki, ale zawiera lukę w szkoleniach dotyczących rozwiązań technicznych.

Narzędzia techniczne znalazły się na trzecim miejscu na liście czynników, które mogłyby pomóc zmniejszyć stres pracowników pierwszego kontaktu, zaraz po wynagrodzeniu i liczbie płatnych dni urlopowych, a tuż przed korzyściami socjalnymi.

63% osób jest podekscytowanych możliwościami zatrudnienia, jakie stwarza technologia 46% osób obawia się utraty pracy, jeśli nie dostosuje się do nowych technologii, a 55% osób musiało nauczyć się nowych technologii bez formalnego szkolenia.

Nasze dane telemetryczne wykazały, że między marcem 2020 r. a listopadem 2021 roku miesięczne wykorzystanie Microsoft Teams na „pierwszej linii frontu” wzrosło o 400%. Choć nie jest to jedyne rozwiązanie, dane ujawniają, że technologia może pomóc w zniwelowaniu luki komunikacyjnej, kulturowej i szkoleniowej, przed którą stoją pracownicy pierwszego kontaktu.

Dzisiaj, Microsoft ogłasza innowacje technologiczne, które mają w tym pomóc:

Aplikacja Microsoft Teams Walkie Talkie będzie teraz dostępna na urządzeniach Zebra, Crosscall i urządzeniach Nokia firmy HMD Global, dzięki czemu niezależnie od tego, po jakie urządzenie pracownicy sięgną, mają w zasięgu ręki zaawansowaną technologicznie krótkofalówkę typu push-to-talk (naciśnij i mów).

Dostępność wirtualnych wizyt w Teams zapewnia aktualizowane w czasie rzeczywistym informacje o czasie oczekiwania, niewykorzystanych wizytach i opóźnieniach personelu, aby zapewnić przejrzyste i bezstresowe doświadczenie klientom i pacjentom. Rozwiązanie Microsoft Cloud for Retail, które będzie ogólnie dostępne w przyszłym miesiącu, zapewnia kompletny pakiet funkcji przeznaczonych dla handlu detalicznego w ramach portfolio Microsoft Cloud oraz rozwiązań partnerskich.

Aplikacja Viva Connections w Microsoft Teams integruje się ze strategicznymi partnerami, takimi jak Workday i Expressive, ułatwiając dostęp do ważnych zasobów i sprawia, że informacje, takie jak lista płac i zasoby kadrowe znajdują się w jednym miejscu.

Aktualizacje aplikacji Viva Learning umożliwiają pracownikom pierwszego kontaktu odkrywanie, udostępnianie i śledzenie treści szkoleniowych bezpośrednio z poziomu Microsoft Teams, ułatwiając wszystkim pracownikom firmy bycie na bieżąco z najnowszymi szkoleniami.

Mat.Pras./KG

Wiadomości Google

Kliknij Obserwuj i bądź na bieżąco!

Powiązane tematy

Komentarze