Asteroida - zdjęcie ilustracyjne.  / autor: Pixabay
Asteroida - zdjęcie ilustracyjne. / autor: Pixabay

To już jutro. W kierunku Ziemi leci ogromna asteroida. Co mówi NASA?

• Opublikowano: 27 kwietnia 2022, 20:50

Widzowie słynnej, amerykańskiej czarnej komedii „Don’t look up” („Nie patrz w górę”), mogą być szczególnie zainteresowani informacją, że Asteroida 418135 (2008 AG33) zbliża się do naszej planety i przeleci juto w pobliżu Ziemi. A podróżuje przez kosmos z ogromną prędkością i ma nas minąć w stosunkowo niewielkiej odległości.

Obiekt może być dwa razy większy od Empire State Building w Nowym Jorku – podaje również Komputer Świat. Ta ogromna skala ma  przelecieć w pobliżu Ziemi około ośmiu razy dalej od Księżyca. Szacowna prędkość to 37,4 tys. km/h. Na szczęście oczekuje się, że asteroida przemknie obok naszej planety bez ryzyka uderzenia.

Jest obserwowana od 2008 r. NASA szacuje jej wielkość na od 350 do 780 m. Obiekt porusza się 30 razy szybciej od prędkości dźwięku i jutro ma pojawić się w  pobliżu naszej planety.

Czy jest powód do niepokoju? Naukowcy zapewniają, że nie ma.

Ta ogromna skała minie naszą planetę w odległości około 3,2 mln km. „Jednak według kosmicznych standardów jest to tak naprawdę rzut kamieniem.” - podaje portal Science Alert.

<Skała została sklasyfikowana przez NASA w roli potencjalnie niebezpiecznej. Wynika to z faktu, że minie Ziemię w odległości mniejszej od 7,5 mln km i porusza się bardzo szybko. Wiemy jednak, że powinna przelecieć obok naszej planety i następnie oddalić się w przestrzeń – czytamy na stronach portalu Komputer Świat.

Następnym razem ma znów znaleźć się blisko naszej planety 25 maja 2029 r. A to dlatego, że 418135 (2008 AG33) mija Ziemię co około 7 lat. Mniejsze obiekty odkrywane są jednak niekiedy dopiero, gdy wejdą w atmosferę - kończy swoją informację publikator.

Czytaj także: Asteroida Bennu zmierza w kierunku Ziemi. Kiedy nam zagrozi?

Science Alert/Komputer Świat/Onet/ gr