CIA się reklamuje. Szpiedzy „od przedszkola do ramola”
Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza promowała swoją ofertę – zatrudnienia i współpracy - na dorocznej konferencji i festiwalu South by Southwest w Austin w Teksasie. Okazuje się, że stawia na talenty wszędzie – także wśród dzieci.
Impreza przyciąga osoby pracujące w branży technologicznej, rozrywkowej, artystycznej i innych tzw. kreatywnych. Jak napisał „The Washington Times”, CIA kładło nacisk „na rekrutację pracowników, budowanie nowych partnerstw technologicznych i docieranie do dzieci”. Portal zamieścił na ten temat artykuł pod znamiennym tytułem: „Spy Kids: CIA zachęca do rozwijania talentów „od przedszkola po studia”
Prezentacja misji CIA
Z kolei na swojej stronie internetowej CIA wyjaśniła, dlaczego jego pracownicy uczestniczyli w SXSW. Chodziło o to, aby „zaprezentować i wyjaśnić misję i kulturę Agencji … oraz porozmawiać z uczestnikami”.
W tym kontekście także zapewniła, że „ma wiele do zaoferowania w dziedzinie kreatywności, innowacji, technologii, możliwości kariery”.
Obecni na imprezie w Austin funkcjonariusze mieli za zadanie m.in. „poinformować gości o szerokiej gamie specjalizacji Agencji oraz o tym, jak ich umiejętności i wiedza mogą się przydać”, jak również o „możliwości partnerstwa”.
W uzasadnieniu udziału w South by Southwest , na stronie Agencji napisano m.in.: „przecież CIA nie może sama wykonywać swojej misji”.
Równocześnie poinformowano o tym, o czym od zawsze wszyscy wiedzieli, czyli że „Agencja współpracuje ze środowiskiem akademickim, przemysłem i rządem, aby pozostawać na bieżąco z najnowocześniejszymi technologiami i znajdować zewnętrzne rozwiązania dla niektórych z najtrudniejszych wyzwań związanych z bezpieczeństwem narodowym”.
Agnieszka Łakoma
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Projekt stulecia dla Małopolski! Tunel za 1,9 mld zł
Idzie wiosna, drożeją autostrady! Zaraz A2, tuż-tuż A4