Informacje

Szybsze podróże pociągiem z Warszawy do Lublina coraz bliżej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 marca 2017, 13:03

    Aktualizacja: 16 marca 2017, 13:04

  • Powiększ tekst

Komisja Europejska wydała decyzję zatwierdzającą dofinansowanie unijne dla modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia - Otwock. To już 38 decyzja Komisji Europejskiej dla dużej inwestycji z Polski.

Prace na odcinku Warszawa Wschodnia - Otwock to część ogromnej inwestycji kolejowej, w wyniku której zmodernizowane zostaną tory na linii Warszawa – Lublin. PKP PLK zmodernizuje i przebuduje 24 km linii kolejowej oraz obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów, przepustów i tuneli drogowych. W ramach przebudowy powstanie również trzeci tor oraz kilkanaście podziemnych przejść dla pieszych. Po przeprowadzonych pracach na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Otwock pociągi osobowe na odcinku Warszawa Wawer – Otwock pojadą z prędkością 160 km/h. Całkowity koszt inwestycji to 694 mln zł. Dofinansowanie UE wyniesie blisko 400 mln zł.

W lutym Komisja Europejska zgodziła się na finansowanie odcinka Otwock – Lublin. To największa inwestycja w Programie Infrastruktura i Środowisko. Jej koszt to niemal 4,7 mld zł. Dofinansowanie z funduszy europejskich wyniesie 3,2 mld zł.

Komisja Europejska wydała już 38 decyzji dotyczących dużych inwestycji z Polski. Obowiązkową ocenę dużych inwestycji, które otrzymują dofinansowanie z UE, przewiduje prawo unijne.

W tym obszarze jesteśmy absolutnym liderem. Poza Polską, w ubiegłym roku żaden kraj członkowski nie wykonał swoich planów. My zrobiliśmy to z nadwyżką. Do końca 2016 r. do oceny Komisji przesłaliśmy 42 duże inwestycje – poinformował wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński.

W marcu Komisja Europejska zgodziła się również na finansowanie dwóch innych dużych inwestycji transportowych - budowy drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odc. w. Sokołów Młp. Północ - Stobierna oraz w. Świlcza - w. Rzeszów Południe, a także zakupu przez Kraków niskopodłogowych tramwajów.

Czytaj także: Ponad 750 mln euro na modernizację linii kolejowej Warszawa - Lublin

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych