Informacje

7 gier powstanie dzięki ARP Games. Akcelerator liczy na kolejne produkcje i ogłasza nowy nabór

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 14 lipca 2017, 14:36

  • Powiększ tekst

Są już grywalne wersje gier, powstałych w ramach Akceleratora ARP Games. 7 zespołów, spośród początkowych 30, które dotarło do tego etapu, dostanie teraz pieniądze na finalizację swoich produkcji. Jednocześnie ARP uruchomiło drugą edycję swojego akceleratora

W lipcu 2016 r. w Cieszynie powstała spółka ARP Games, należąca do Agencji Rzowoju Przemysłu, w grudniu zaś uruchomiła pierwszy program akceleracyjny dla twórców gier. Zgłosiło się 30 drużyn, z których wybrano 7. Te drużyny przedstawiły dzisiaj – podczas konferencji #wkraczamydogry – grywane wersje swoich produkcji.

Polski sektor gier wideo rośnie w tempie 10 proc. rocznie i, jak wskazujemy w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, ma wkrótce szansę stać się jedną z naszych specjalności. Dlatego oferujemy twórcom gier konkretne wsparcie. Akcelerator ARP Games to ścieżka przejścia od idei do gotowego produktu, czyli idealne rozwiązanie dla młodych, których kapitałem jest pomysł. Z kolei w programie GameINN stawiamy na prace B+R. Kilka dni temu zakończyliśmy drugi nabór. Mamy w czym wybierać. 90 podmiotów zawnioskowało o ponad 230 mln zł - powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów.

Teraz tych 7 zespołów czeka dokończenie swoich produkcji. Organizatorzy zapewniają uczestnikom techniczne, merytoryczne i finansowe wsparcie – łącznie aż do 100 tys zł, a także pomoc w finalizacji projektu.

Pierwsze sukcesy Akceleratora pokazują, że podjęliśmy słuszną decyzję. Liczymy na to, że pasja, na której autorzy gier opierają swoje pomysły, przerodzi się w konkretne, opłacane projekty biznesowe. Dzięki naszemu wsparciu te najlepsze mogą już wkrótce pojawić się na rynku – powiedział Marcin Chludziński, Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.

ARP jednocześnie ogłosiła, że ARP Gamer zaczyna kolejny nabór zespołów, które chcą stworzyć własne gry. Nabór wniosków potrwa do końca lipca tego roku.

Wsparcie da producentów gier zapewnia nie tylko ARP i resort rozwoju. Gry komputerowe – czego świetnym przykładem jest Wiedźmin 3 – to również potężna promocja dla polskiej kultury.

  • Innowacyjność nie istnieje bez ścisłej korelacji z kulturą, sztuką i dziedzictwem narodowym. W Polsce mamy ponad 12 mln osób, które gry wideo traktują nie tylko jako formę rozrywki, ale też kształcenia i rozwoju. Dlatego Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wspiera tę branżę m.in. poprzez program Rozwój Sektorów Kreatywnych, którego budżet w pierwszej edycji wyniósł ponad 5 mln zł. Organizujemy też cykliczne wydarzenie „Mastering The Game”, które przybliża twórcom i producentom gier wideo z Polski i innych krajów prawne i handlowe aspekty związane z tą branżą, które ułatwiają prowadzenie działalności w regionie i na skalę globalną. Cieszę się, że nasze wspólne wysiłki włożone w promocję sektora przynoszą tak wiele dobrych rezultatów – powiedział Piotr Gliński, wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego.

Oprac. MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych