Nowoczesne usługi biznesowe dają prawie 86 tys. miejsc pracy
W nowoczesnych centrach biznesowych założonych w Polsce przez główne firmy sektora nowoczesnych technologii pracuje 86 tys. osób. Z prognoz Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce wynika, że w takich centrach w br. zatrudnionych będzie już 100 tys. osób.
Niektóre raporty dają Polsce trzecie miejsce na świecie, po Indiach i Chinach, pod względem liczby ulokowanych centrów biznesowych. Inni wymieniają przed nami jeszcze Filipiny i Brazylię. Sądzę, że bezsprzeczne trzecią pozycję osiągniemy za rok, najwyżej dwa. Sprzyja nam światowy kryzys i chęć obniżania kosztów. Polska wabi też umiejętnościami pracowników i najwyższymi standardami
obsługi
- powiedział Jacek Levernes, szef Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w Polsce.
W czwartek w Warszawie ABSL oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych zaprezentowały raport „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2012”. Wynika z niego, że Polska staje się coraz popularniejszym miejscem uruchamiania światowych centrów obsługi klienta przez firmy z Unii Europejskiej oraz Stanów Zjednoczonych. Dynamiczny wzrost w tej branży zaczął się w 2008 roku.
Obecnie w działających w Polsce centrach obsługuje się klientów mówiących w 34 językach. Największe szanse na zatrudnienie w takich placówkach mają absolwenci ekonomii, administracji, informatyki, specjalności inżynieryjno-technicznych, a także filologii obcych.
W 340 centrach usług, należących do przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym pracuje dziś około 86 tys. specjalistów. O ile jeszcze dwa lata temu centrów zatrudniających ponad tysiąc osób było w Polsce kilka, dziś jest ich już 17. "Przeciętna firma z tej branży zatrudnia 293 osoby
- poinformowała Iwona Chojnowska Chaponik z PAIiIZ.
jm/PAP