Facebook chce zniszczyć rynek prasy lokalnej
Firma Facebook rozszerzy serwis wiadomości lokalnych na lokalizacje także poza USA - poinformowała agencja Reuters.
Jak przypomniano, wprowadzenie tego typu zmian zapowiadał w styczniu szef Facebooka Mark Zuckerberg, jako „inicjatywę na rzecz poprawy jakości treści w serwisie”. Przedstawiciele firmy podkreślali wówczas, że to kolejna funkcja związana z dostarczaniem informacji, która jest „częścią wysiłków Facebooka zmierzających w stronę oczyszczenia serwisu z fałszywych bądź mylących treści”.
Moduł służący do wyświetlania wiadomości i wydarzeń lokalnych miał być najpierw dostępny jedynie dla lokalizacji w Stanach Zjednoczonych, a następnie wprowadzony również dla odbiorców na międzynarodowych rynkach.
Chodzi o możliwość uzyskiwania dostępu do informacji pochodzących od lokalnych wydawców, ostrzeżeń od miejscowych władz czy zapowiedzi ważnych wydarzeń ze świata kultury, sportu i polityki. Miałoby to pomóc w walce „z dezinformacją w serwisie”.
Zmiany zbiegają się w czasie ze skandalem związanym z działalnością brytyjskiej firmy Cambridge Analytica. W połowie marca tygodnik „Observer” ujawnił, że firma ta pozyskała i wykorzystała w celach komercyjnych dane 50 milionów osób zarejestrowanych na Facebooku (ok. 1/3 wszystkich użytkowników w Ameryce Północnej). Dane te były wykorzystywane do przewidywania decyzji wyborczych i wpływania na nie w ostatniej kampanii prezydenckiej w USA.
PAP, MS