Eurocash może przejąć Partnera
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na przejęcie spółki Partner przez Eurocash – poinformował UOKiK w komunikacie. Jak podał Urząd, transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.
Po transakcji Eurocash nadal będzie musiał rywalizować z innymi sklepami, w zależności od miejscowości, wielkopowierzchniowymi lub tradycyjnymi. Oznacza to, że nie ma ryzyka, że sklepy podniosą ceny dla konsumentów. Konkurencja nie zostanie również ograniczona na rynku hurtowym – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Eurocash posiada sieć sklepów m.in. „Delikatesy Centrum”, „Eko”, a także sklepy zrzeszone w sieciach partnerskich nadzorowanych przez spółkę (np. „Euro Sklep”, „Groszek”, „Lewiatan”), oraz franczyzobiorców („Groszek”). Ponadto do grupy należy platforma internetowa frisco.pl. Przejmowana spółka Partner posiada ponad 20 sklepów „Lewiatan”.
Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.