Informacje

Orlen i PZU zakładają nowy biznes

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 29 lipca 2019, 19:20

  • Powiększ tekst

PKN Orlen i PZU planują wspólne zakupy marketingowe - poinformowały w poniedziałek spółki. Firmy złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak podano w komunikacie, „obok działań związanych z wprowadzeniem PPK czy projektów CSR, PKN Orlen i Grupa PZU pogłębiają swoją strategiczną współpracę w obszarze zakupów usług marketingowych i reklamowych”. Firmy zamierzają utworzyć spółkę, która będzie świadczyła usługi związane m.in. z zakupem powierzchni reklamowej. Złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Firmy nie podają szczegółów działalności operacyjnej nowej spółki, którą chcą powołać.

Posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78 proc. marek tworzy własne wewnętrzne struktury tego typu, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek wyniósł 58 proc. - podano.

W komunikacie czytamy, że „jednym z naczelnych celów funkcjonowania reprezentowanych przez nich spółek jest stała budowa ich wartości dla akcjonariuszy, dlatego weryfikacja i optymalizacja ponoszonych kosztów, w tym w obszarze marketingu jest naturalnym działaniem mającym bezpośrednie przełożenie na przyszłe wyniki finansowe”.

Jak zaznaczył dyrektor wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN Orlen Adam Burak, „działamy globalnie, nasze produkty oferowane są w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach, a nasza detaliczna sieć sprzedaży działa nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, w Czechach i na Litwie, a od 2019 r. również na Słowacji” Wskazał, że . przeniesienie kompetencji marketingowych, szczególnie w internecie, wewnątrz Grupy to przede wszystkim gwarancja spójności komunikacji, a co za tym idzie wzmacnianie siły naszych marek.

Łatwiej będzie też prowadzić ewaluację realizowanych kampanii i skupiać się na najbardziej efektywnych na danym rynku narzędziach - dodał.

Według dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU Damiana Ziąbera, „nasze przedsięwzięcie ma pokazać, że na działania marketingowe można patrzeć szerzej niż tylko w obszarze branży, w której się działa, zaś łączenie budżetów marketingowych da efekty synergii, przede wszystkim kosztowej”.

Grupa Orlen prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych - w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern ma największą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieć ponad 2,8 tys. stacji paliw. Jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł.

Z kolei Grupa PZU zarządza aktywami o wartości prawie 330 mld zł i obsługuje 22 mln klientów w pięciu krajach. Od giełdowego debiutu w 2010 roku należy do najwyżej wycenianych i najbardziej płynnych spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W I kwartale 2019 roku była na trzecim miejscu pod względem wartości obrotów na warszawskiej giełdzie.

SzSz(PAP)

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.