PERSONALIA
Miotła Tuska. Zmiana zarządu PKP Intercity
Walne zgromadzenie PKP Intercity powołało Janusza Malinowskiego do pełnienia funkcji prezesa zarządu od 19 kwietnia 2024 r., Dagmarę Zawadzką do pełnienia funkcji wiceprezes zarządu, a do pełnienia funkcji członków zarządu powołani zostali: Marcin Karasiński oraz Adam Wawrzyniak, podała spółka.
Z dniem 19 kwietnia odwołani z zarządu spółki zostali: Marek Chraniuk - prezes zarządu, Tomasz Gontarz - wiceprezes zarządu oraz członkowie zarządu: Jarosław Oniszczuk, Artur Resmer oraz Krzysztof Świerczek.
Wyniki spółki nie miały znaczenia
Nie podano żadnego uzasadnienia odwołania zarządu. W końcu marca wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak twierdził, że zmiany są ”nieuniknione„, choć wyniki biznesowe spółki:
są niewątpliwym sukcesem, jeśli chodzi o liczbę pasażerów, tak jak rosła liczba pasażerów innych przewoźników, szczególnie u przewoźników samorządowych.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2023 r. miał ok. 68 mln pasażerów.
»» O zapowiadanych zmianach w PKP Intercity czytaj więcej tutaj:
Miotła Tuska. Idą zmiany w PKP Intercity
Kim są nowi zarządzający PKP Intercity?
Janusz Malinowski - absolwent Politechniki Radomskiej na wydziale transportu i Politechniki Warszawskiej z zakresu zarządzania w transporcie kolejowym. Z koleją związany od niemal 40 lat. Od 2017 roku pełnił funkcję prezesa zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, wcześniej w latach 2015-2017 zajmował stanowisko członka zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Był odpowiedzialny m.in. za integrację biletową i informację pasażerską Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i miasta Łódź, a także za politykę handlową oraz rozwój inwestycyjny spółki w wymiarze taborowym. W latach 2011-2014 pełnił funkcję członka zarządu i prezesa zarządu PKP Intercity S.A., gdzie wdrażał największe inwestycje taborowe, m.in. zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym pojazdów Pendolino” - czytamy w komunikacie.
Dagmara Zawadzka - posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze finansów. Specjalizuje się w branżach transportowej oraz paliwowej. Do 2011 roku pracowała w doradztwie (m.in. w PricewaterhouseCoopers) realizując szereg projektów z obszaru doradztwa finansowego, w tym IPO, M&A i oceny projektów inwestycyjnych. W kolejnych latach związała się zawodowo z grupą PKN Orlen, w której odpowiadała za realizację projektów strategicznych. W latach 2015 - 2016 pracowała w PKP Intercity, gdzie zarządzała pionem Finansów i Zakupów i realizowała proces restrukturyzacji spółki. W tym czasie PKP Intercity wróciło na ścieżkę rentowności. Następnie pracowała w Banku Gospodarstwa Krajowego, była członkinią Komitetu Kredytowego Banku a następnie kierowała przedstawicielstwem BGK w Londynie. W latach 2020-2021 realizowała w CPK projekty w obszarze otoczenia lotniska. Posiada doświadczenie w organach nadzorczych (RN i komitet audytu).
Marcin Karasiński - od 2011 roku związany z PKP Intercity, gdzie pełnił funkcję dyrektora projektu, następnie p.o. dyrektora biura restrukturyzacji i zarządzania projektami, dyrektora biura strategii, zastępcy dyrektora biura rozwoju oferty i produktów, dyrektora biura strategii i funduszy unijnych. W latach 2008-2011 pełnił funkcję dyrektora projektu w PKP SA. Od 2005 do 2008 roku zajmował stanowisko głównego specjalisty w PKP Przewozy Regionalne. W latach 2002-2005 zajmował stanowisko specjalisty w Ministerstwie Infrastruktury.
Adam Wawrzyniak - od 2011 do 2024 roku pracował w PKP Intercity przechodząc przez wszystkie stanowiska administracyjne od specjalisty do zastępcy dyrektora biura taboru oraz pełnienia funkcji pełnomocnika zarządu ds. Systemu Zarządzania Utrzymaniem w PKP Intercity (2022 rok). Pracując w biurze taboru wdrożył do eksploatacji 3 floty elektrycznych zespołów trakcyjnych: PESADart, Flirt i Pendolino, prowadził także wdrożenie 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz zmodernizowanych 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Odpowiadał za wdrożenie w PKP Intercity Systemu Zarządzania Utrzymaniem (MMS).
»» O biznesie PKP Intercity czytaj więcej tutaj:
PKP Intercity zyskało ponad miliard zł na inwestycje z UE
Wielki kontrakt na 300 wagonów
Kolejowy kontrakt większy niż Pendolino
Wiceprezes żegna się
Zarząd @PKPIntercityPDP został odwołany w dniu dzisiejszym. Mam olbrzymią satysfakcję, że zostawiamy PKP IC w najlepszym momencie w jej ponad 20-letniej historii. Bijemy rekordy przewożonych pasażerów - po raz pierwszy w naszej historii zajęliśmy w 2023 miejsce 2 w Polsce pod względem przewiezionych pasażerów. A właśnie to jest nasza podstawowa misja. Historyczne długi zostały spłacone, a Spółka przynosi duże zyski. Punktualność wzrasta, a wielkie inwestycje w tabor i infrastrukturę czekają na podpisy przy umowach na ich realizację. Nie byłoby to możliwe do osiągnięcia gdyby nie ponad 9 000 wspaniałych pracowników PKP IC. Dziękuję za Wasz wysiłek, proaktywność, nadgodziny i stres. Bez Was obecne sukcesy PKP IC nie byłyby możliwe. Cytując Churchilla: Wy byliście lwami, ja tylko ryczałem (także na Twitterze). To był zaszczyt i honor z Wami pracować – napisał na platformie X wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Sek, ISBnews
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Polska ma oddać Patrioty Ukrainie? Tego chce UE
Mocna opinia Trumpa o prezydencie RP! Co powiedział?
Ponad 15 miliardów złotych w obligacjach, które lepiej wymienić