Moda na brodę rujnuje Gillette
Grupa Procter & Gamble w czwartym kwartale straciła na czysto 5,2 mld dolarów. Powodem był odpis w wysokości 8 mld dolarów wynikający ze spadku wartości marki i aktywów Gillette, informuje Business Insider
Jak informuje portal są dwa powody odpisu wartości marki Gillette i jej aktywów: zmiana nawyków wśród mężczyzn oraz zawirowania walutowe Tylko w USA rynek produktów do golenia skurczył się o 11 proc. w ciągu pięciu lat, ale według P&G nadal jest zyskowny.
Odpis na 8 mld dol. nie był gotówkowy i jest związany ze spadkiem wartości marki i jej aktywów w stosunku do ceny zakupu. P&G przejęło bowiem Gillette w 2005 roku za kwotę 57 mld dol. -donosi Business Insider.
Jak wskazuje MarketWatch, na podstawie raportu Euromonitor, cały rynek produktów do golenia tylko w USA zmniejszył się o 11 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat, a w latach 2015-2018 jego wartość spadła z 2,4 mld dol. do 2,2 mld dol.
Czytaj także:Gillette traci miliardy przez modę na brody. Ale i tak właściciel marki zaliczył rekord na giełdzie