Moda na wege coraz popularniejsza w Polsce
Diety polegające na wykluczeniu mięsa z diety bądź też całkowite wyłączenie z niej produktów odzwierzęcych stają się coraz popularniejsze w Polsce.
Zmiana nawyków żywieniowych przyciąga oczywiście także uwagę producentów. Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzanie produktów wegańskich do swojej oferty, zastępując mięsne produkty roślinnymi odpowiednikami.
Nawet producenci wędlin i nabiałów tacy jak Sokołów czy Łowicz decydują się na wprowadzanie wegańskiego menu. Także coraz więcej pojawia się lokali gastronomicznych oferujących tylko wyroby pochodzenia roślinnego, takie jak popularne w Warszawie Krowarzywa.
Globalny rynek produktów dla wegan, jak podaje Rzeczpospolita, jest już około 25 miliardów dolarów, a wartość ta z roku na rok wzrasta. I chociaż na razie nie zapowiada się, by rynek ten całkowicie zdominował polski rynek żywnościowy, to trend ograniczania mięsa jest wyraźny. Aż 43% Polaków decyduje się na mocne ograniczenie mięsa w swojej diecie.
Co prawda ciężko jeszcze mówić o wege-rewolucji w naszym kraju, tak nie sposób nie zauważyć wyraźniej zmiany trendów. Również sieci fast food jak KFC, McDonald’s i Burger King zaczynają bój o wegan. Czy może to być początek końca dla tradycyjnej produkcji żywności?
Cały artykuł można przeczytać na businessinsider.com.pl
Adrian Reszczyński