Informacje

Premier Mateusz Morawiecki / autor: Fratria
Premier Mateusz Morawiecki / autor: Fratria

Program "Wybieram 590" z poparciem premiera

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 grudnia 2019, 09:34

  • Powiększ tekst

Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie polskiej gospodarki - napisał w nocy z soboty na niedzielę premier Mateusz Morawiecki. Dodał, że patriotyzm gospodarczy jest istotnym ogniwem rozwoju ekonomicznego na całym świecie.

Premier wsparł w ten sposób kampanię społeczną „Wybieram 590 - sobota dla Polski”. Nazwa kampanii nawiązuje do prefiksu 590, który znajduje się na początku pod kodem kreskowym produktu. czytaj więcej: Wybieram 590 - inicjatywa patriotyzmu gospodarczego.

Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie polskiej gospodarki. Wybieram590, bo wiem jak istotne ogniwo rozwoju ekonomicznego na całym świecie stanowi patriotyzm gospodarczy. Każdy z nas może wybrać 590! Dlaczego warto? Sprawdź na http://wybieram590.pl - napisał premier na Twitterze.

Z analizy przygotowanej na potrzeby projektu przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton wynika, że zmiana nawyków konsumenckich mogłaby przynieść polskiej gospodarce dodatkowe kilkadziesiąt miliardów złotych rocznie.

W analizie tej wskazano, że w przypadku produktów i usług spełniających dwa kryteria „polskości”, czyli wytwarzanych w Polsce, przez firmy z polskim kapitałem - z każdej złotówki wydanej na taki produkt do krajowej gospodarki wróci 79 groszy. W przypadku produktów zagranicznych firm, ale produkowanych w Polsce, kwota ta wyniesie 76 groszy. Natomiast dla produktów w pełni zagranicznych, a tylko sprzedawanych na terenie naszego kraju, z każdej złotówki przeznaczonej na ich zakup pozostanie w Polsce 25 groszy.

ak, PAP

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.