Technologia coraz bardziej zaskakuje. Jaś Fasola w nowej roli
Rowan Atkinson jako supermodelka? Normalnie ciężko to sobie wyobrazić. Ale dla technologii deepfake nie ma rzeczy niemożliwych. Tym razem została wykorzystana do stworzenia reklamy Diora.
Algorytmy znakomicie przeniosły grę aktorską Atkinsona do materiału Dior i ukazała charakterystyczną mimikę. Można zobaczyć pewne niedoskonałości, ale ostateczne efekty i tak robią wrażenie.
USA ostrzegają: Rosjanie będą fałszować nagrania wideo
Czytaj też:Czytaj też: Internetowa katastrofa dla myślenia
Deepfake to technika obróbki obrazu, polegająca na łączeniu obrazów twarzy ludzkich przy użyciu technik sztucznej inteligencji.
Technika stosowana jest do łączenia i nakładania obrazów nieruchomych i ruchomych na obrazy lub filmy źródłowe przy użyciu komputerowych systemów uczących się. Uzyskane w ten sposób łudząco realistyczne ruchome obrazy stosowane są w nagraniach filmowych, stwarzając możliwości manipulacji poprzez np. niemożliwą do odróżnienia przez widza zamianę twarzy aktorów występujących w filmie. Może to prowadzić do skompromitowania osoby poprzez fałszywe „obsadzenie jej” np. w roli w filmie pornograficznym. Jednym z zagrożeń fałszywymi informacjami jest możliwość wpłynięcia na wyniki wyborów
Czytaj też: Dezinformacja atakuje. Teraz możesz zgłosić fake newsa!
KG