Kanada: wojsko chce przyciągnąć kobiety krótszymi spódnicami
Kanadyjskie Siły Zbrojne chcą zachęcić kobiety do wstępowania do wojska, proponując im krótsze spódnice i przedstawiając medale jako „błyskotki” - pisze kanadyjski dziennik „Ottawa Citizen”.
Kobiety w Kanadyjskich Siłach Zbrojnych stanowią 15,9 proc. żołnierzy. Do 2026 roku ich odsetek ma się zwiększyć do 25 proc.
Dziennik „Ottawa Citizen” dotarł do dokumentów strategicznych, w których zawarte są pomysły na zwiększenie liczby kobiet w wojsku, wytworzone w 2017, 2018 i 2019 roku. O ich treści napisał w poniedziałek.
Jak wynika z dokumentów, analitycy są zdania, że kobiety nie chcą wstępować do wojska, bo „odczuwają dyskomfort” w związku z tym, że zawód żołnierza wiąże się z walkami i z ewentualnością zabijania ludzi, a „w szczególności niewinnych ludzi”. Pojawiają się także obawy związane z molestowaniem seksualnym oraz z tym, że weterani nie otrzymują wystarczającego wsparcia i „często cierpią na zespół stresu pourazowego”. Dodatkowo - twierdzą analitycy - młode kobiety są przekonane, że ich kariera w wojsku ograniczy ich życie osobiste i wolność.
Analitycy sugerują, że kobiety można zachęcić do wstępowania do wojska, podkreślając społeczne i rozrywkowe aspekty służby wojskowej. Zauważają, że o wyglądzie mundurów dla kobiet zdecydowali w większości „mężczyźni w średnim wieku, których poglądy nie odzwierciedlają obecnych trendów wśród grupy docelowej”. Podkreślają, że mundury powinny być „odpowiednio dopasowane i profesjonalne”. Sugerują też skrócenie i zwężenie spódnic.
Wśród propozycji pojawiły się też publikacje w mediach społecznościowych opatrzone hasłami:
Moimi błyskotkami są moje medale” i „Moje barwy wojenne to mój kamuflaż . Zasugerowano też pokazanie żołnierki rzucającej granat i podpisanie obrazka: „Jasne, że rzucam jak dziewczyna, ale nigdy nie pudłuję”.
SzSz (PAP)