Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

The Economist: Czego biznes powinien uczyć się od wojska

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 lutego 2013, 16:02

    Aktualizacja: 18 lutego 2013, 16:03

  • 0
  • Powiększ tekst

W dzisiejszym wydaniu tygodnika The Economist czytamy o tym, jak biznes pobiera nauki od... wojska. Czego mogą nauczyć się przedsiębiorcy od wojskowych?

Kiedyś biznes przyjmował wojskowy żargon. W Wielkiej Brytanii często pomysłowych przedsiębiorców nazywano "generałami" a do dziś często używamy pojęć wojskowych, takich jak "strategia" biznesowa. Niejednokrotnie mawiano o "wojnie" z konkurencją.

Magazyn cytuje wypowiedzi emerytowanych, brytyjskich oficerów tworzących w Londynie elitarny klub weteranów. Wskazują oni, iż biznes może się wiele nauczyć od wojska - choćby kultury współżycia. Armia bardzo dba i jasną hierarchię, i podział obowiązków, a także pion dowództwa. W tym kontekście biznes mógłby "uporządkować" swoje zależności wzorując się na strukturze armii.

Armia zmusza do nauki w największym z możliwych stresów - kiedy grozi nam bezpośrednia utrata zdrowia i życie. Poradzenie sobie w takiej sytuacji jest najlepszą nauką - także radzenia sobie w interesach. (...) Armia pomaga także wszechstronnie radzić sobie w rozmaitych sytuacjach, a nie tylko przygotowuje do "następnej roboty".

Autor artykułu wskazuje na fakt, iż obecne pokolenie żołnierzy - szczególnie weteranów z Iraku i Afganistanu - walczyło dłużej niż pokolenie ich dziadków podczas II wojny światowej.

Weterani będą poszukiwać zajęcia po odejściu z armii. Mają doświadczenie, znają języki. Wiele branż oczekuje ich z otwartymi ramionami - branża naftowa zatrudni każdą ilość weteranów. Podobnie wiele innych sektorów biznesowych. (...) Wiele firm narzeka na brak wykwalifikowanej kadry - jednak zwyczajnie nie wiedzą gdzie tej kadry szukać.

The Economist/ as/

Powiązane tematy

Komentarze